Skattkistan

Jennie goes fjortisfylla?

Jag trodde att jag hade vuxit ifrån det där med att festa loss på Valborgsmässoafton, men ack så fel jag hade. Det krävdes lite övertalning (inte speciellt mycket) från lillasysters sida för att få över mig till "the dark side", men nu är jag faktiskt riktigt sugen! Det blir utgång på Terrassen som öppnade för säsongen i lördags, det blir alltså premiär för min del eftersom både jag och Johan bangade på att gå ut i lördags, trots att vi var sugna och både sjöng singstar och drack öl och vin hemma hos Fredrik och Frida. Jag har blandade känslor inför Terrassen, det är helt klart Växjö's bästa sommarställe eftersom det är just en takterass. Sedan tycker jag att musiken på stället kan vara lite sisådär ibland, inte vad jag brukar festa loss till hemmavid. Syrran gillar dock stället och därför får jag allt ta och ge det en ny chans! Nu får jag allt börja fundera på vad jag ska ha på mig... som vanligt är det svårt. Jag hade dock gärna vart dressad i kläderna i kollaget nedan :).

image256

#1 - Sassy

Singstar är vansinnigt kul och absolut den bästa förfestprylen!

För min del blir det en lugn Valborg på jobbet...

Ah, jag ska kolla efter chinosen imorgon :)

#2 - Susie Kate Mela

Min förra granne drev typ terassen ett tag när det öppnade så jag hade alltid gratis inträde där :) Lyx var det! Mina vänner hade också gratis inträde, fast bara de jag ville såklart :P
Mysigt ställe :)

Hihi jag bloggade precis om min dag när jag fick din kommentar :)

#3 - Jennie

Sassy: Ja visst är det :), love it! Dessutom hade våra kompisar någon ny variant på singstar där man kan ladda hem nya låtar på nätet.. Så vi sjöng bara låtar jag aldrig sjungit förut (på singstar alltså) det var en riktig partyhöjare! Så du ska jobba, vad jobbar du med?

Susie Q: Det är precis så syrran har det, hon har nån form av VIP.kort så vi slipper la kön och inträdet imorn, Tackar! Ska bli redigt mysigt att gå ut med syrran... men det var ju det där med kläder...hehe! Kram!

#4 - carro

Jag har en nästan likadan kuvertväska, fast från Vila. Supersnygg men ååååh så svårt det är att hålla reda på när man fått några glas innanför västen :) Därför är jag glad över dagens fynd, väskan med (säkerthets)kedja ;)

#5 - Pernie Bernie

Terassen låter som ett mysigt ställe, det fanns nog inte när jag bodde i Växjö? Tycker kläderna du valt ut är skitsnygga, förstår att du skulle vilja ha dem på dig imorgon :) Kram

#6 - Jennie

Carro: Kuvertväskor kan vara förrädiska!!... det är snyggt men verkligen inte praktiskt.. speciellt inte med ett par glas innanför som du skriver... hehe!.

Pernie: JO det tror jag faktiskt, det hette Loft till en början och heter väl egentligen så fortfarande, det är bara att på sommaren så har de öppet sin takterass- Terassen. Verkligen underbart sommartid... om de spelar musik man gillar vill säga :) Kram

#7 - Emelie

berlockarmband är så fint. speciellt i massa härliga färger som det där :)

#8 - Jennie

Emelie: Jag håller med helt! Har ett gammalt berlockarmband från min farmor, men det är helt i guld och väldigt värdefullt så det vågar jag inte ha på mig... tror jag får ta och köpa en billigare variant, typ denna i kollaget :)