Skattkistan

Tantvarning på mig
Sitter i detta nu och viket servetter, det är ju trots allt dan före stora smällaredan & man måste ju ha lite framförhållning när man ska ha fest hemmavid! Det blir franska lilje- & stjärnservettsvikningar på vårt bord, kommer säkert bli snyggt som attan :). Något tant- & gubbvarning på oss här, festbordet (som vi fått låna av bostadsrättsföreningen) med duk och dukning har stått färdigt sen i förrgår.. haha! Jag skyller på att vi visste att vi skulle till Gbg igår & jobba plus tvätta idag (har vi visst glömt) så det var därför vi var ute i god tid. Sen hade vi ju redan fått fult vikbord och stolar så då kunde vi ju likaväl snygga till dem lite med duk och annat :)
Vi blir 15 personer här i morgon, känns alldeles lagom. Håller tummen stenhårt för att Carro, som haft diverse magproblem ska vara bättre så att hon och Andreas kan komma. Maten ska alla hjälpa till med i år, känns jätteskönt för mig som förra året stod och lagade mat till ungefär en halvtimma innan festen. Vi ska fixa efterrätt, potatisgratäng, bröd & så dukningen då förstås. Blir säkert en trevlig tillställning! Nu ska jag tillbaka till mina servetter & sen ska jag fundera på ytterligare dekoration till bordet.
Puss Puss!
#1 - Emma

haha, men det låter faktiskt avkopplande att vika servetter. Jag kanske också är en tant iof.. men ändå. Och så snyggt det blir sen!

#2 - carro

Vafaaasen, jag vill verkligen komma, låter som ni fixar allt toppenfint ju! ..men har ställt in mig på att det inte blir av. Får se hur andreas gör, mycket möjligt att han stannar hemma o så myser vi själva istället. Vore faktikst trevligt med lite sällskap (men det säger jag inte till honom, vill ju att han ska välja helt utan samvetskval) :) Puss på dig!

#3 - Sara´n

Ingen tantvarning utan jag vill kalla det förberedelse på toppennivå! Själv står jag i kvalet och valet om jag ska börja duka nu kl 00:11 eller om jag ska stiga upp lite tidigare imorgon....och duka innan jobbet. Kramis på dig!

#4 - sofie

äsch, tant är ju det nya svarta! :) kul med fest, och flitiga ni är som preppar och fixar så duktigt! hoppas du/ni får världens bästa nyårsafton! stor kram!