Skattkistan

Lördag i Malmö.
Lördagen började med frukostshopping efter en morgonpromenad med Milo.

Frukosten bestod i yoghurt med kiwi och andra nyttigheter.

Efter en stadig frukost var vi pepp på att gå på museum.

Moderna i Malmö var ganska litet och hela nedervåningen bestod av en temporär utställning som bestod av en hel sal full med bord/jord/uppochnerväntbord/gräs. Konstig konst om du frågar mig. Jag förstod den inte. Men det ska man nog inte heller göra?

Och på övre plan ställde de bland annat ut en liggande pissoar. Sen tittade vi förstås på en eller två tavlor också, innan vi kände oss rätt så nöjda.

Vi kollade även in museishopen där jag testade att sätta en kaleidoskoplins framför kamerans lins, vilket gav mig måånga Pettrar jämte varandra.

Sen gjorde vi ett stopp på Njutbar

Där åt jag en god quinoasallad med bönor, kokosräkor & en limeyoghurt. Fräscht!

Efter den goda lunchen promenerade jag genom ett Malmö som höll på göra sig av med ett stycke festival, därav de här vilsna hästarna.

In på syrrans jobb för att fära håret. Hua så hemsk man ser ut med färg i håret! Men efteråt blir det ju fint förstås.

Sen var det helt plötsligt kväll och vi skulle mysa till det hemma hos syrran innan vi skulle ge oss av till La Roche där vi bokat bord för kvällen.

Vi började med några glas vin och lite snacks. Och så lite matte-vovvekärlek :)

Sen begav vi oss till restaurangen. Jag och P gillade menyn som bestod av massor med tapasrätter.

Vi mötte upp Kristian, syrrans kille, som kommit hem från sin jobbresa. Pappa var med & hade förstås massor med spännande saker att prata om.

Jag lyckade få min fotoskygga mamma på bild. Fina mamma!...

...och min fina syster!
Inte en endaste bild blev det på maten vi åt, men det var otroligt gott. Önskar att det fanns en lika bra tapasrestaurang här i Växjö också. När maten var slut lämnade vi syrran och Kristian och promenerade till en pub där vi drack något glas till innan vi tog en taxi genom ett regnigt Malmö och sa god natt.