Skattkistan

Palla hallon och annat smått.
I Västervik pallade jag ett gäng hallon genom ett staket. De var söta och fina :). När Annica och jag var ute i Åryd i söndags så var jag på väg och skulle palla ett gäng körsbär som var fantastiskt röda och fina på en gren som hängde ut lite över trottoaren där vi gick (förbjuden frukt). För att nå dem så tog jag ett litet kliv ut i gräset under trädet & klampade rakt i en rejäl hundbajs. Synden straffade sig direkt. Men vad säger ni om det, är det fult att palla?
PS 1. Det här är ett tidsinställt inlägg.
PS 2. Nu bör vi vara installerade i Tropea i södra Italien.
Jag kan tycka att hänger det ut grenar från en tomt med äpplen/körsbär/päron så är det fritt fram. Att plocka hallon genom ett staket är däremot kanske inte lika OK. Så förlåt du ägare till huset-med-det-vita-staketet!
#1 - Ewa

Vi var i Tropea under vår bröllopsresa, mysig stad! Kram