Skattkistan

Hockeyfeber i staden.

Hela staden (Växjö) har drabbats av hockeyfeber, inte så konstigt med tanke på att vårt hockeylag Växjö Lakers äntligen har en ordentlig chans att avancera till elitserien! Många tyckare har tidigare sagt att det inte finns en endaste chans att Växjö skulle kunna ta sig hela vägen, men nu ser det ut som att det faktiskt skulle kunna gå :). Jag tror och hoppas iallafall på det och ikväll kan de ta sig ytterligare ett steg närmare, då kommer Modo på besök hit till Växjö och jag har biljett till den fullsatta matchen!

Jag tippar på att Växjö vinner med 3-1. Nu vill jag höra vad ni tror! Jag vet att jag har många läsare i Växjö, kom igen ge er till känna :).

Ett litet pris utlovas till den som gissar rätt.

#1 - Erika

Vi missar matchen idag för vi ska på bostadsrättsföreningsmöte (världens längsta ord?) men skyndar oss hem till mamma och pappa efter för att iaf få se slutet på tv. Jag gissar på 4-3 till Lakers :)

#2 - Sandra

Jag tror att det blir extremt svårt och jämnt! Tror det kommer sluta 3-2 =)

#3 - Johanna

1-1!

#4 - null

Hej Gumman,

Jag jobbar ju till 19 så jag skyndar mig hem... jag tror det ochhoppas det blir 2-1 faktiskt...det kommer bli en hård match

kram Sara

#5 - Terese

Jag hoppas förstås att Lakers vinner, men i tipspotten på jobbet satsade jag på 2-4. Mest för att alla andra vettiga resultat redan var tagna och alla inte skulle satsa på samma... men då har jag ju i alla fall chans att bli lite glad även om dom inte vinner ;)

#6 - Eva-Lena

hoppas det är ok att jag tippar fast jag inte är växjöbo. Jag tippar då 4-2 till lakers för det har ingen annan tippat! Vi har lite smått hockeyfeber här i karlskrona med, fast vi spelar i kvalserien till allsvenskan.....Ha en trevlig afton i lakerdome. kram

#7 - Jennie

Alla: Tack för era tips :)

Vi kör en ny runda på söndag, för det var ju faktiskt ingen som hade rätt.

Kram Kram