Skattkistan

Rumsgran.

I lördags när jag gick på stan så hittade jag en underbar blombutik vid Davidshallstorg. Där gick jag runt och blev inspirerad i en lång stund. Bland annat så blev jag väldigt sugen på en gran i kruka likt den som står på bänken till höger med ett rött sidenband kring, men dum som jag var köpte jag inte någon.

Nu har jag tagit reda på att granen jag är ute efter heter rumsgran (kanske inte riktigt en sådan på bilden). Är det någon som vet vart man kan köpa en sådan i närheten av Växjö? Tacksam för hjälp :)
#1 - Viktoria - Pinkpastry

Jag köpte en sån för några år sedan när vi inte hade plats för en "vanöig" gran. Perfekt och snyggt att ha den i en kruka. Då köte jag den på plantagen där ute på baksidan, vet inte om de har dom nu dock.

#2 - Mika

Åhhh, en sådan tänkte jag med köpa i år. Vi har inte plats för en gran (trots allt)! Jag vet tyvärr inte vars man kahn få tag i en sådan. Däremot så brukar vi få gran av en släkting till Helge :) Jag berättar om jag hittar! Kram

#3 - Erika

En sån liten gran skulle jag med vilja ha. Eller en en kanske? Åh jag vill ha jul nuuuuu!! Puss <3

#4 - Jenny

Hej!



Mycket härlig bild. Me like!

Kan kanske finnas på Söders Blommor?!



//Jenny