Skattkistan

Året var 2012.
Januari
Vi inledde det nya året med en skön semesterresa till Förenade Arabemiraten och Dubai, perfekt fortsättning på en vecka som börjat med att vi att äntligen fick se vårt lilla pyre i min mage ♥. När vi fått veta att allt såg fint ut kunde vi njuta av en resa som bjöd på sol, shopping och storstad!
 
Under månaden hann jag även med flera sköna promenader & en god fika på Toftastrand tillsammans med fina Erika och hennes Jon. I slutet på månaden var jag i vecka 22 på min graviditet och då var magen så här stor :).
 
 
 
 
 
Februari
Februari var en matlagningens och bakningens månad här i bloggen, när jag tittar tillbaka bloggade jag nästan enbart om detta och om hur magen min växte :). Vi investerade i en barnvagn från Teutonia (Spirit S3) efter att ha frågat om råd här på bloggen och fått massor av hjälp. Vi skålade i bubbel för att vi skrivit på papper för ett hus... som det som tur var inte blev något riktigt köp av sen. Avslutade månaden med en bild på min mage med 99 dagar kvar till BF.
 
 

 
 
 
 
Mars
I Mars var vi på damklubbsresa till Malmö där vi bland annat hann med piff på syrrans salong, en photoshoot med Werner, en god middag & ett besök på Moderna Museet.
Jag var i Stockholm en runda med jobbet och passade på att besöka Svenskt Tenn, vilket resulterade i att jag pysslade ihop en alldeles egen Svenskt Tenn for IKEA-pall som ni var många som gillade här på bloggen :). Vi blev med hus igen, den här gången på riktigt! Och så bjöd jag på en magbild på mig tillsammans med min vän Ullis som var sju veckor längre gången än mig själv i graviditeten.
 



 
 
 
April
Började månaden med ett mysigt besök hos syrran i Malmö. Vi shoppade lite smått, åt god middag hemma hos Madde & fixade mitt barr. April fortsatte med att jag fyllde trea-nolla vilket vi firade med en liten middag hemma på Klostergatan. Fick finfina presenter som en Elefant-väska från Svenskt Tenn och en SPA-vistelse i Varberg tillsammans med P. I slutet på månaden hade jag bara 50 dagar kvar av min graviditet, hade dubbel trettioårsfest tillsammans med min bästis Sara & flyttade in i vårt fina hus.
 

 


 

 
Maj
Maj månad inleddes med ett varv runt sjön tillsammans med ett helt gäng kollegor & en jädrans massa andra tjejer, det var nämligen Vårruset i stan. Själv rusade jag inte något vidare, men jag tog mig runt iallafall. Vi fixade i trädgården och planterade i våra pallkragar. Jag och mamma hängde med P till Göteborg när han sprang Göteborgsvarvet och jag slutade jobba. I slutet av maj gick jag in i vecka 39 på min graviditet och var så tjock att jag trodde jag skulle spricka!
 

 
 
 
 
 
 
 
Juni
Juni var månaden då vår bebis skulle komma till oss, men ett par dagar in i månaden skulle det dröja. Så pass många dagar att jag hann få håret fixat, gå på galej med mina kollegor & ta ett helt gäng promenader. Nationaldagen var dagen för BF med fem dagar till skulle vi få vänta innan vi fick träffa henne för första gången. Pussel (som var arbetsnamnet) kom till oss den 11/6 kl 18.43 efter en ganska så smidig förlossning. Vi firade midsommar ute i Rottne hos våra vänner Sara & Freddie och Billie började så smått få ont i magen vilket resulterade i att vi fick prova på alla möjliga droppar (Miniform & Semper) och jag provade även på mjölkfri kost.
 



 
 
 

 
 
 
 
 
 
Här tar vi paus för idag, nu blir det matlagning och soffmys med min lilla familj. Imorgon kommer del 2 av mitt 2012.
Ha en fin kväll alla.
Kram på er.