Skattkistan

Entrecote & rödvin.
 
 
Ikväll har vi ätit en tokigt fin grillad entrecote & druckit ett glas rött. Mitt första glas rödvin sedan i mitten på september förra året! Behöver jag säga att det var gott? Och starkt!
#1 - Anonym

Ammar du inte längre?

Svar: Jodå, visst ammar jag. Men som Marie skriver så behöver man inte vara en dålig förälder för att man dricker ett glas vin.
Skattkistan

#2 - Karin

Men så somrigt och gott:)

Svar: Supergott!!!
Skattkistan

#3 - Marie

Haha väntade nästan på den kommentaren... Finns något som heter bröstpump också om man vill ta sig ett glas vin som jag tycker man kan få göra, inget olagligt i det =)

Svar: Tack :)
Skattkistan

#4 - Anonym

Jag har aldrig sagt något om att vara en dålig förälder för att man dricker ett glas vin. Jag bara funderade på hur det gick ihop. Jag har själv inga barn så jag är inte direkt insatt i ämnet men att man inte bör dricka alkohol när man väntar barn eller ammar har man ju hört sen man var liten. Det var därför jag reagerade. När jag själv får barn vet jag redan nu att jag aldrig skulle kunna göra det men där får väl såklart alla göra som de vill och det de känner är rätt!

#5 - Anonym

Jag har aldrig sagt något om att vara en dålig förälder för att man dricker ett glas vin. Jag bara funderade på hur det gick ihop. Jag har själv inga barn så jag är inte direkt insatt i ämnet men att man inte bör dricka alkohol när man väntar barn eller ammar har man ju hört sen man var liten. Det var därför jag reagerade. När jag själv får barn vet jag redan nu att jag aldrig skulle kunna göra det men där får väl såklart alla göra som de vill och det de känner är rätt!

Svar: Nä det har du inte sagt. Men forskning visar att barnet inte far illa av att mamman dricker 1-2 glas vin. Vinet går inte ut i bröstmjölken och påverkar barnet. Däremot ska man självklart inte dricka sig berusad när man ammar eller är kring sitt barn.
Skattkistan

#6 - Helena

Jag ser också fram emot ett glas vin framåt hösten/vintern. :-)Förstår att det var gott! :-)

Svar: Den som väntar på något gott!! :)
Skattkistan