Skattkistan

Så kan man spendera en solig lördag i mars.
Igår tog P och jag en tur med bilen. Eftersom vädret skulle bli toppen ville vi inte hänga inomhus utan vi åkte ut i skogarna kring Lammhult.

P var som sagt med och han rastade sina färgglada pjucks :)

Målet för turen var Singoallas Grotta & utkiksplatsen Hultaklint! På det senare stället skulle man kunna se tio kyrktorn... men vi såg inte ett enda :)

Istället såg vi smultronplantor som hade vaknat till liv.

Det var fullt med färgglada fjärilar.

Pussel var förstås i fokus även på utflykten & gjprde sin mamma alldeles flåsig i de branta backarna.

Några av kyrkorna man skulle ha sett...

Vid Singoallas Grotta (som vi eg. inte hittade) låg det en djup och gnistrande källsjö. Solblänk i vattnet blir jag aldrig trött på att fota - så fint ju!

Efter ett besök på Svenssons i Lammhult och på Norrgavel var vi hungria och åkte till Öhrs Lantcafé.

Jag åt en bakad potatis med skagenröra.

Sen avrundade vi utflykten med en kaffe & ett medhavt chokladbröd.

Härlig lördag!
#1 - Mika

Åh, jag har inte varit vid Singoallas än, måste dit ser jag. Va mysigt ni har :)

#2 - Jennie

Mikis: Den här helgen har lätt vart den mysigaste på länge! Kram på dig

#3 - Erika

Mysigt gumman! Älskar utsiktsplatsen och grottan. Förstår dock att ni inte hittade grottan om ni just letade efter en grotta för det är bara en grop i marken med en stor stenbumling över sig ;) Puss!

#4 - Johanna

Ser ut som ett toppensätt att spendera en lördag på!

#5 - Augustifamiljen

Härliga singoallas, det gillar vi! Grottan ligger nedanför en klippavsats, man måste gå nerför en jättebrant stentrappa och sen är grottan under ett stort stenblock typ. Inte särskilt märkvärdigt direkt ;)

#6 - Stina G

Åhhhhh så mysigt! Singoallas grotta har jag varit i massor med gånger, pappa bor i närheten. Kram