Skattkistan

Efterlängtad repris
Imorgon är det dags för det årliga julabaket hemma hos P's bror Erik tillsammans med hela familjen Åkesson - som jag har längtat! 
 
Förra året släppte vi bomben om lilltjejen som växte i magen för familjen under julabaket och när jag någon vecka senare berättade om Pussel (som var Billies arbetsnamn) här på bloggen så fick jag kommentarer om att ni anat att det var något på G när ni såg min mage på en av bilderna. Bara för skojs skull så ska jag ha samma klänning på mig på morgondagens bak som i fjol, men jag lovar, att även om midjan inte är så smal som innan Billie så bjuder vi inte på någon repris imorgon :). 
 
Underbar tradition det här med en hel dags bakning tillsammans med fina personer, i år ganske vi kan få mysa än mer med lite snö utanför fönsterna? Jag hoppas!
 
Kanske putar den lite magen?!
 
Fyra bakar ;)
 
Några julänglar till granen blir det inte i år - de var svåra att få med sig hela hem.
 
Härlig fart i bakugnen.
 
Vackert bröd!
#1 - erikasblogg.se

Hihi jag kommer ihåg när du la ut den bilden för jag såg verkligen att du var gravid (även om jag redan visste :)) Önskar er en trevlig bakdag. Vi ses väl på söndag? Puss!

Svar: Helt galet att det bara har gått ett år, för nu känns det ju som att Billie har varit här lääänge :) Vi ses absolut på söndag! Hade passat bra om du kunde komma hit? Puss
Skattkistan

#2 - erikasblogg.se

Jag kommer gärna till dig :) Puss!

Svar: Perfekt! Det ser jag fram emot :) Puss
Skattkistan

#3 - Johanna

Vad mysigt!!

Svar: Så himlans mysigt är det! Och så bor han så härligt på landet så det känns sådär gammeldags liksom :) Kram!
Skattkistan

#4 - Jenny A

Åh vad mysigt! Imorgon ska vi baka pepparkakor, igår blev det saffransbullar och för ett par veckor sedan var jag och mamma i bakstugan i Lessebo och bakade jullimpor. Man måste ju bara älska julbak! Kram

Svar: Åh, vad mysigt det lät med bakstugan! Var det bara ni två eller tillsammans med andra? Minns när man var där med morfar :) Hoppas ni får en fin helg! Kram
Skattkistan