Skattkistan

Nu jäklar ska röven få jobba.
 
Inspirerad av Noscarlett, som inte verkar blogga längre, men som är desto mer aktiv på Instagram (noscarlett) så har jag hoppat på en trettio-dagars squat-utmaning. Själv trodde jag mig knappt veta vad en squat var, men nu har jag kollat på ett par klipp på youtube så har jag koll och känner mig riktigt pepp. Ska bli spännande att se om det ger något resultat på rumpan, det hade förstås inte varit fel inför sommaren :). Ska be någon fota mig imorgon när jag gjort dag två och sen om cirka en månad så fotar jag igen! Före- och efterbilder är ju alltid skoj!
 
Vilka mer är med på att ge sin röv en utmaning inför sommarens strandhäng? Häng på vet ja!!
 
Här har ni ett klipp som visar hur man gör. Ganska enkelt!
#1 - Karin

hehe..jag hejjar på istället! Lycka till! =)

Svar: Det gör du rätt i! Hade visserligen kunnat vara kul att se dig göra ett par squats, men ändå inte. Tror inte det är den bästa rörelsen med en stor, gravid mage ;)
Skattkistan

#2 - Ida

Jag är på. Började förra veckan men har tampats med envis halsont och förkylning! Inte okey! Börjar i morgon igen då jag förhoppningsvis känner mig piggare! ;) och då ska det även fortsattas med plankan ;)

Svar: Jasså? Hurtbulle där. Ska också ge mig på plankan, men känner inte att jag har teknik för det ännu :( Heja dig!!!
Skattkistan

#3 - erikasblogg.se

Jag hejjar också på å så kör jag efter lilleman är ute :) Puss!

Svar: Hehe, såklart! Huka på det sättet är nog inge vidare innan killen kommit ut, och kanske inte direkt efter heller, men sen ;) Puss!
Skattkistan

#4 - Emma [emmasutsida.se]

Jag är på! :)

Svar: GÖTT! Inte för att jag tror att du behöver det, men kör hårt :)
Skattkistan

#5 - Sandra

Ja det här hakar jag på! Kör man alla på raken eller får man dela in dom i set?

Svar: Jag har förstått det som att man ska köra dem i en följd, men orkar man inte kan man säkert dela upp :) Heja dig! Kul att du är med :)
Skattkistan

#6 - Louise

Wow, vilken utmaning!!! 2 månader på lördag sedan lilltjejen tittade ut så den här utmaningen försöker jag mig på!! Tillsammans med barnvagnspromenader och Olga Rönnbergs nya bok ska kanske de där 10 (!!!) gravkilona som fortfarande finns kvar, så småningom bort. Och gärna några kilo till då utgångsläget innan jag blev gravid inte var det bästa :) Tack igen för världens härligaste blogg!!! Kommenterar så dåligt men läser typ varje dag!!! //Louise

Svar: Åh, heja dig! Var inte själv igång och körde "träning" på riktigt förrän efter efterkontrollen, efter en framtida graviditet skulle jag nog våga igång tidigare, våga låta kroppen säga ifrån om det känns som dumma "rörelser". Det får du också göra, så att du inte får ont. Men heja heja dig, det kommer säkert gå alldeles utmärkt! Ammar du? Isåfall försvinner ju rätt mycket bara genom att mata sin bebis :) Kul att du gillar bloggen!! Det är så himlans roligt att få såna här kommentarer, för ibland kan det kännas lite skralt med kommentarer fast jag vet att ca 250 unika läser här varje dag.Berätta gärna hur det går för dig sen!? Kram!
Skattkistan

#7 - Annica Petersson

Jag är på :)

Svar: Heja Annica! Puss o Kram
Skattkistan

#8 - Magda

Jag har antagit utmaningen och dag två med löpning innan är till ända. Tänkte höra där i slutet när man är uppe i 200 och över det ska man verkligen göra dem i följd. 50 och 55 var inga problem och visst tränar man under tiden men tänkte om du visste eller läst mer än mig he he om man ska gör på en gång eller dela upp dem under dagen. Ja min hjärna har haft semester idag.
Snart är det ju Göteborg med, du springer bra!
Kram

Svar: Härligt Magda!! Jag tror faktiskt att tanken är att man ska göra dem i följd, men det kanske inte går? Eller så gör det det om ett par veckor? Känner redan av träningsvärken som väl knappast lär vara övergående i rumpan och låren :) Så något gott måste det ju göra! Ja snart är det Göteborg, galet nära. För nära egentligen, men så jäkla skönt det ska bli när det är avklarat! Kram
Skattkistan

#9 - Therese

Jag är på!

//Therese

Svar: Oh yes! Kör du igång idag då? Go girl!!
Skattkistan

#10 - Thilda

Jag är på! Började idag :)

Svar: Härligt! Det blir spännande att se hur tufft det blir där mot slutet ;)
Skattkistan

#11 - Karin

Svar: haha..ja skulle du se mig göra en squat nu så kommer jag förmodligen inte upp sen ;) säger som Erika..jag kör sen när bebisen är ute! =)

Svar: Det gör du helt jäkla rätt i! Fram till bebben kommer ska du allt ta det så lugnt som det bara går :) Självklart är det ju inte fel att röra på sig, men just squats är nog inte rätt rörelse ändå :)
Skattkistan

#12 - Stina g

Gott, bästa utmaningen!!! Se bara till att du verkligen har kontakt med rumpan och spänner den ordentligt. Alla som har varit gravida tappar kontakten med rumpan och om man inte hittar igen så ger inte övningen så mkt. Det är många av mina träningskompisar som är på jakt efter den kontakten just nu så därför kom jag att tänka på det. Kämpa på!!!

Svar: Hmm, bra tanke Stina. Pausade utmaningen lite i helgen, men ska dra igång imorgon bitti på gymmet igen. Ska då tänka på hur jag gör övningen. Om jag inte har kontakt med rumpan, hur får jag tillbaka det igen? Kram!
Skattkistan