Skattkistan

Höst välkommen!
 
Skaljacka från Polarn & Pyret lyckades jag vinna hem på Tradera tidigare i veckan och efter tisdagens stadsbesök så blev vi även med vindfleece. Nu ska vi bara få tag på ett par bra överdrags/skalbyxor också så känner jag att vi är redo att möta hösten. Eller vi och vi, Billie iallafall :)
 
Märkpenna fick det bli en också. Nu ska ju allting märkas inför förskolan! På tal om förskolan så har det gått jättebra med inskolningen denna veckan & det har varit kul att få vara med och träffa alla barn och fröknar. Nästa vecka är det dock dags för mig att så smått börja lämna och se hur det går för Billie när jag inte är där. Jag tror att det kommer att gå prima! Men vi får väl se om jag är lika kaxig nästa vecka... :)
 
En sak som vi ännu inte har skaffat är vatten/köldtåliga skor. Vad har ni för tips gällande det? Gore-tex? Något särskilt märke som rekommenderas?
#1 - Emma

När barnen var mindre hade de Kavat typ Defender, de höll de små fossingarna varma och torra. Nu när de är lite större har vi provar Vikings Gore-Tex och är jättenöjda, än en gång varma och torra fötter.

Svar: Tack för tipset Emma! Ska kolla på modellen (för defender är en modell då antar jag?) Defender! Trevlig helg! Kram
Skattkistan

#2 - Linn

Gore-tex är att rekommendera. Varmt och torrt :) Ecco brukar ha som är jättebra, även viking brukar vara att lita på! Kram

Svar: Tack Linn! Misstänkte att det var gore-tex som gällde. De är ju ändå ute i ur och skur & snö :) Hur är det förresten, bebis stannar fortsatt i magen? Pepp på dig! Kram
Skattkistan

#3 - Linn

Även fodrade gummistövlar är bra att ha ibland. Finns fina på din sko :)
Det är fint men hon behagar inte komma ut än, lillfisen. Det hjälper varken med hot, tjat eller mutor tyvärr! Tack! Kram

Svar: Haha, nä så är det ju gärna. Men när du tröttnat totalt, då kommer hon nu. Börjar det närma sig tros? :)
Skattkistan

#4 - Linn

Jag hoppas på det i alla fall, så håll tummarna!

Svar: Håller tummarna superhårt!!
Skattkistan

#5 - Veronika

Ecco är överlägsna! Plus ett par fodrade gummistövlar. Sen är hon kittad 😊

Svar: Tack för tipset!! Men fodrade gummistövlar, jag hör så mycket olika om just såna. Vissa tycker att det funkar lika bra med bara tjocka strumpor i vanliga stövlar?! Hmm. Så jäkla svårt. Men jag antar att man får känna sig fram lite :)
Skattkistan

#6 - Mimi

gud vad fina bilder du tar! Vad fotar du med?

Svar: Tack snälla du!
Jag fotar med en Canon Eos 7D :)
Skattkistan

#7 - Madde - Mamma till Liam

Har den vindfleecen till Liam och verkligen supernöjd med den:) Tycker det är så himla svårt att veta vad man ska köpa för höstkläder/skor till Liam? Så måste bara fråga dig hur ni tänker med regnkläder? Vi har köpt ett set med skaljacka och skal/överdragsbyxor men funderar på om man ska köpa ett galonställ och ha hängandes på förskolan... Hur har ni tänkt?:)

Svar: Håller med dig, vindfleecen är grym!
När det gäller regnkläder så fick vi ett set när Billie fyllde år, det kör vi på i höst! Nästan alla barn på vår förskola har regnkläder/galonset där. Men vi tar nog hem det på helgen så slipper vi köpa två uppsättningar :) Kram!
Skattkistan

#8 - Lina

Jag kan varmt rekommendera Vincent och deras neoprenstövlar. Med en ullsula i så funkar de även på vintern om det inte är -20 såklart. Den är lätta och finns i olika färger.

Svar: Vincent, var det de som fanns i Tegnérgallerian? Ska jag kika på! Tack gulliga du för tipset :) Ses nästa vecka! :) Kram!
Skattkistan