Skattkistan

Brownies extra allt.
 
Bara smeten ser ju fantastiskt god ut. 
Dulce de leche eller kondenserad mjölk kokad i ungefär tre timmar, gudars så gott!
 
Färdiggräddad brownie väntar på...
 
Ett lager marshmallows. Mitt tips är att satsa på den här mindre modellen på marshmallows - skönt att slippa klippa sönder stora och klibbiga!
 
På den goda kolakrämen och snart även chokladtryffel...
 
och tadaa. Ooey gooey brownies!
 
De här fantastiska browniesarna med ALLT möjligt gott i kan jag rekommendera till precis alla som är socker/chokladjunkies som jag själv. Mitt tips är att skära brownien i mindre bitar då den är vääldigt mäktig... och är man riktigt sugen så kan man ju alltid äta mer än en bit ;). 
 
Ooey gooey brownies.

Botten
120g Smör
120g Mörk Choklad
3 dl Strösocker
1 tsk Vaniljsocker
2 Ägg
3 dl Vetemjöl
2 msk Kakao
1 krm Salt
100g hackad Mjölkchoklad

150g grovt hackade Marshmallows

1 burk Dulce de Leche (dvs en burk kondenserad mjölk som kokas på svag värme i ca 2.5-3 timmar. Fyll på då och då med vatten i kastrullen, burken skall vara täckt under hela kokningen)

Chokladtryffeltäcke
125g hackad Mjölkchoklad
125g hackad Mörk Choklad
1,5 dl Vispgrädde

Smält smöret och den mörka chokladen över vattenbad. Rör i sockret, vaniljsockret och äggen.Sikta i mjölet, saltet och kakaon. Rör i den hackade mjölkchokladen och blanda så att smeten blir jämn och fin. Bred ut smeten över en smord mindre plåt, ca 20x30cm. Grädda brownien i mitten av ugnen i 175 grader, ca 20 min. Tag ut kakan ur ugnen och strö över marshmallowsen. Sätt in brownien i ugnen igen och låt marshmallowslagret precis smälta, de ska inte ta färg. Bred över dulce de leche över marshmallow lagret. Koka upp grädden till sista lagret, rör i den hackade chokladen och vispa tryffeln slät. Bred tryffeln över dulce de leche-lagret. Låt stelna och skär i bitar. Servera som den är eller med lite bär och en klick grädde eller glass!

#1 - Carro

Ica har fått in färdigkokt kondenserad mjölk så slipper man skälv lägga de timmarna vid spisen. Ska själv göra banofee pie i helgen o går på den fördigkokta. Måste prova ditt recept de verkar syndigt goa!!!

Svar: Ja jag har läst det på bloggar tidigare, men jag har faktiskt inte stött på det i butik ännu. Handlar nog på fel ställe ;) Men gud så gott med banoffeepie!! Jag försökte kommentera hos dig, men lyckades inte :(
Skattkistan

#2 - Erica

Frågan är vad det är för points på dem ;)

Ser himla goda ut!!

Svar: Hehe, jag funderade på om jag skulle beräkna det. Men jag lät bli och syndade istället :) Hur går det för dig Erica? Kram!
Skattkistan

#3 - Carro

Tack för att du uppmärksammade mig på att det inte gått att kommentera. Det är nu åtgärdat! Kram

Svar: Vad bra :)
Skattkistan