Skattkistan

Då var vi med ny vagn.
Som jag berättade här i bloggen för ett par veckor sedan så var vi ute på vagnjakt. Vi ville ha en smidig vagn som tar lite plats när den är ihopfälld, som förstås är skön för lilltjejen att åka i, som har bra förvaringsmöjligheter undertill, som har en bra suflett & som kan fällas till fullt liggläge.
 
Vår nyhemkomna polenimporterade Babyjogger City Mini har allt detta och mer därtill skulle jag vilja säga. Jag ser fram emot att testa den ordentligt på vår Malmö-tripp :). Anledningen till att vi köpte den från Polen? Priset såklart. 2800 kronor kan man hitta den för i svenska webshopar, vi fick vår för under 2300 kronor när vi beställde den från Polen.
 
Så pros and cons för vagnköp från den Polska webshopen?
 
+ Billigt!
+ Snabb korrespondens
 
- Ovissheten som jag kände efter att vi satt in pengarna på den polska bankkontot - skulle det överhuvudtaget komma någon vagn?
- Att deras svar på mina mail kom på polska! Tacka gudarna för Google translate.
- Att det tog ungefär 8 dagar från det att paketet skickades från Polen tills vi hade det hos oss, men har man inte bråttom så.
 
Trots fler minus så väger plussen tungt och jag skulle absolut rekommendera er att handla från samma webshop som vi.
 
Vi valde en röd vagn den här gången, men den finns i fler färgställningar!
 
Bra utrymme för alla dessa prylar som ska med när man är på stan med barn/bebis. Och ändå finns det nog plats för lite shopping också :)
 
När man ska fälla ihop vagnen tar man bara tag i handtaget mitt i sitsen och...
 
 
 
Tadaa blir vagnen platt som en pannkaka! Hur bra som helst när man ska packa bilen full :)
#1 - Karin

Verkar vara en bra vagn! :) hur är det att köra med "tre hjul".. är det stadigt tycker du?

Svar: Det blev lite konstigt med texten i din kommentar?! Men du undrar kanske hur det är att köra med ett hjul fram? Jag tycker det är toppen! Vi har det på vår andra vagn också och jag älskar att det är så lätt att svänga. Det som ska bli spännande är att se hur "dämpningen" är. Vi har lufthjul på vår vanliga vagn och det är ju mjukt som attan för Billie, nu är det såna där hårda hjul istället.
Skattkistan

#2 - Karin

Ah! Jag var nog lite otydlig, men jag menade såsom du skrev.. köra med ett hjul fram :) du får gärna skriva mer om vagnen när du testat den :)

Svar: Det var du inte, men bloggen gjorde något konstigt med din kommentar när jag läste den i "inloggat läge". Men jag trivs väldigt bra med vår vagn, den är fantastisk!!! O det säger jag efter bara en helg med den.
Skattkistan

#3 - Linnea

Bra färgval!! Vi har också en röd vagn - jag älskar ju färg! Hoppas ni kommer trivas med den och har en skön semester!

Svar: Jag älskar också färg så det var väl på tiden med lite vagnfärg också efter en första svart vagn :) När är det dags för er att börja rulla vagn då? Alltså hur långt gången är du? Kram!
Skattkistan

#4 - Veronika

Bra val! Hoppas ni blir nöjda.

Svar: Tack! So far jäkligt nöjda. Smidig, rullar lätt även på kullersten (!!!) och så jäkla lätt.
Skattkistan

#5 - Linnea

Ja, nu är det inte långt kvar, mindre än två veckor faktiskt. Vi försökte vända barnet igår men det gick inte så det blir planerat snitt! Hoppas ni trivs med vagnen! =)

Svar: OJ, så nära! Då var det en nätt liten mage du hade :) Skönt! Trist att det inte gick att vända bebisen, men planerat snitt är ju bättre än akut :) O skönt att veta när bebben kommer. Vad roligt!! Vi trivs bra med vagnen, prima faktiskt. Och med färgen :) Stor kram och lycka till!
Skattkistan