Skattkistan

Nytt användningsområde.
 
 
En gammal chokladburk blir till ett tidningsställ för mina inredningstidningar. Det är himla bra återanvändning det!
 
God morgon förresten! Efter en natt med r.i.k.t.i.g.t dålig sömn natten till igår så fick vi iallafall sova något bättre i natt. Jag som tjatat och längtat efter lillans första tänder ångrade mig nästan lite igår natt då jag på riktigt trodde att jag skulle bli tokig.
 
Ni vet eller kan kanske tänka er, när man precis har lagt sig ner i sängen och äntligen håller på att somna, då kommer den igen... gråten och så är det bara att än en gång kliva upp och trösta & nappa.

Hur som helst, nu är hennes första två tänder på G. De har trängt igenom tandköttet men inte kommit upp så mycket längre ännu. Så himlans gulligt ändå med de små grynen!
 
Nu ska jag passa på att hjälpa P lite med bastun innan lillan vaknar från sin förmiddagslur. I eftermiddag ska vi åka en tur till Gransholm och titta på Erika & Jons hus. På vägen hem släpper P av mig i Växjö och så ska jag springa hem... det blir nog 13-14 km!
 
Ha en härlig påskdag.
Kram
#1 - Emma Vuckovic

Stackars liten=( Mitt tips är att ge henne flytande alvedon i förebyggande syfte innan natten nu några dagar när det gör som ondast i munnen. Det känns ju oftast värst när man ska sova =(
Heja dej Jennie idag är det ju perfa löparväder =)
Kram

Svar: Tack Emma! Ska köpa flytande Alvedon tills nästa tand ska upp, man blir ju knäpp av att inte få sova och så tycker man ju så synd om henne :(. Heja DIG Emma, fasen vad grym du var själv. Kram
Skattkistan

#2 - Ida

Usch hoppas det går över fort! När Gustavs tänder va på väg upp så fick jag tipset att "gnugga" lite alvedon på tandköttet där tänderna va på G upp och det hjälpte för oss!

Svar: Tack för tipset Ida! Hade inte någon annan alvedon än suppositorier, men jag gav henne en sådan ikväll, kanske kan det hjälpa i natt.. Håller tummarna :)
Hur har ni det annars? Vi saknade er på biblan!
Skattkistan

#3 - Anonym

Åh jag blir så Glad av att läsa om dig och din fina familj.

Svar: Tack snälla :)
Skattkistan