Skattkistan

Inspiration - vardagsrum
 
Så smått börjar saker falla på plats därhemma. Det är långt ifrån klart ännu. Vårt kök till exempel har inte börjat sättas än, men jag tror att det sker under nästa vecka! 
 
I vårt vardagsrum däremot börjar jag ana ljuset i tunneln. Väggarna och taken är spacklade två gånger, och efter en sista slipning på måndag så ska taken börja målas. Sen blir det tapetsering och målning av väggarna!
 
Vi har bestämt oss för att satsa på tapeten ovan, Gaston, från Sandberg till den del av vardagsrummet som blir TV-rum. Jag älskar färgerna & tror att den kommer bli toppen till det blivande golvet (vitlaserat och vaxat plankgolv). Fåtöljen Strandmon från IKEA har jag drömt om längelängelänge.
 
För övrigt så tror jag att det kommer bli mycket vitt och svart på väggarna, kanske ska äntligen ljusslingan från Granit få komma upp? Och gärna SUCCESS-tavlan från Sealoe som jag skrev om här i bloggen igår :).
#1 - Jonna

Fotöljen har jag med, fast den gräddvita färgen istället :)

Svar: Ahh! Du köpte den när IKEA just öppnat i Älmhult? Vi var där på helgen efter öppningen och jag var så sugen!! Men den fick inte plats i bilen då och nu finns den ju inte kvar ;) Kram!
Skattkistan

#2 - Jonna

Tror vi var där dagen de öppnade ja! Ibland har man flyt! :)
NU har vi landat i kalla Sverige efter två veckor i Thailand. Vi fick sol tillslut (vilken tur!)

Kram!

#3 - Ann

Hej!

Vi har kanske inte samma smak, men har du kollat in Bengt och Lottas hh-hållare?
Jag är väldigt förtjust i dom.
Där kan du ju dessutom få in ditt prickintresse i form av hål.
Kram

Svar: Bengt & Lotta hade ett gäng väldigt fina grejor, men just hushållshållarna blev jag inte förtjust i. Hittade inte heller några med prickar? Men de har gjort en superfin träräv i klarrött - den hade vart fin på en hylla någonstans :)
Kram på dig
Skattkistan