Skattkistan

Skördesöndag.
 
Inför en lång dag i trädgården måste man ladda med en ordentlig frukost. Min bestod av egenpressad äppeljuice (plockade fram min råsaftscentrifug igen efter inspo från Erika), macka, ägg, turkisk yoghurt med massa bär & kaffe! På bordet stod ett av mina nya finfina glas från Lagerhaus. 
 
Billie och moster plommonpausar en stund.
 
 
Lite mamma-dotter-bus :) Och så lite fika. Efterrättsresterna från gårdagens middag - knäckig äppelpaj!
 
Älskade systern och jag! Vi ses den 23/11 igen :).
 
En del av dagens skörd! Men vi plockade även upp de sista morötterna, rödbetorna & alla våra jordärtskockor.
 
Och så planterade jag de två finfina sticklingarna som Lina tagit med sig hemifrån. Vackra växt! Någon som vet vad det är för någon?
 
Dagens lunch (och morgondagens) blev enkel; varmrökt lax, broccoli, kokt potatis och romsås :)
 
 
Förutom skördandet så hann vi med att måla vitt runt tre av våra nya fönster & så klippte vi gräsmattan - såå välbehövligt! Såg nästan ut som att vårt hus var ett ödehus innan ;). Ikväll vägrade Billie somna, hon busade runt som en liten toka.
 
 
Avslutade kvällen gjorde vi med nybakade scones & en riktigt varm bastu. Härligt med höst!
#1 - corneliaeriksson.blogg.se

du, det ser otroligt härligt ut alltihopa! så gott med plommon...

Svar: Visst gör det! Och plommon är galet gott. Nu måste de bara användas illa kvickt innan de blir dåliga. Något tips på vad man kan göra av dem? Kram!
Skattkistan

#2 - Elle

Blomman är ett palettblad. Jag har själv en likadan :)