Skattkistan

Någon gång ska ju vara den första för året.
Idag var planen att hänga ute så mycket som möjligt och njuta av solen. Och så hade vi pratat lite smått om att vi kanske borde ta årets första dopp också när vi ändå var på g.
 
En sån sak kan man inte bara prata om utan man får helt enkelt göra slag i saken. Så när P kommit hem från sin golfrunda i eftermiddags drog syrran och jag med oss hela min lilla familj till båtbryggan tvåhundra meter från vårt (vi var ju tvungna att ha någon som kunde dokumentera) :).
 
Väl där blev det inte bara ett utan två dopp. Ser det inte underbart gött ut så säg? 
Sen att det bara är den 27 april & att temperaturen i sjön kanske var 15 grader det är ju en annan sak. Men jäkla nöjd är jag över att vi gjorde det. Bästa syrran & jag ♥.
#1 - Linda

Vad mysigt! Och kul att ni verkligen badade och att det inte blev en "prat" grej! :)

Svar: Galet men ganska skönt o definitivt svalkande 😊👍
Skattkistan

#2 - erikasblogg.se

Ni är ju galna, haha!! Fast jag måste erkänna att det faktiskt ser rätt så skönt ut ändå i vattnet ;) Fina är ni båda två! Syrrans bikini förresten, är den från HM? Puss sötis.

Svar: Haha, galna YES. O det stämmer, Linas bikini är H&M! Fin 👍😊puss
Skattkistan

#3 - Tess

Åh, vad härligt det ser ut! :) Kram

Svar: Det var det :) Och just bara känslan att det är så varmt att man överhuvudtaget kan tänka sig att bada är ju bra nice :)
Skattkistan

#4 - Joe

Åh så underbart :)))))

Svar: Ja! Underbart att det ens är möjligt :)
Skattkistan

#5 - Annster

Härligt :)

Svar: Ja det var det faktiskt!
Skattkistan

#6 - Malin Bengtsson

Åh fy fan vad kallt?!?! ^^

Svar: Ja, lite kallt men ganska uppfriskande ju :)
Skattkistan

#7 - Micha

Men GALNA!!
När vi hade stuga i Blekinge för många år sedan badade vi alltid vid påsk...kallt ja men uppfriskande! I år håller jag nog dock på det en stund till. =)

Svar: Äh Micha! Det är bara o kör. Gillar dina hundar och bada? Själv fick jag binda fast Milo när vi hoppade i, han blir som tokig vid vattnet och lyssnar inte på att jag säger att han inte får om jag själv hoppar i :S. Det är väl mys iofs men klorna är ju vassa...
Skattkistan

#8 - Johanna

Burr så kallt! ^^ haha Jag är en riktig badkruka :P

Svar: Hehe, det är inte jag :) Fast det var nog mest på vilja vi gjorde doppet igår.
Skattkistan

#9 - Micha

Nja, jag håller nog på det en stund till...fast jag inte är badkruka tycker jag det är liiiite tidigt i april.

Nja, Ernzt får man kasta i om han ska bada mer än tassarna. Franz badar gärna men vill helst inte hoppa i. Fast det går bra om han trillar i ;-)
Det är så roligt och tacksamt när det är varmt om de vill bada. Syrrans rottweiler är nog som Milo, honom får man binda fast om han ska hålla sig på kanten. Men var glad för det, lätt sätt att svalka dem på sommarn! =)

Svar: Haha, kan hålla med om att det är lite väl tidigt med bad i april, men vädret bjöd ju in till det :).
Ja det är bra att han gillar att bada så att han kan svalka sig ordentligt när det är varmt. Hoppas sommmaren och värmen kommer tillbaka snart bara! Kram
Skattkistan