Skattkistan

Projekt trappräcke.
Då lilltjejen alltmer utmanar ödet i trappan till övervåningen så är det verkligen på tiden att vi löser det där med trappräcke. Vi behöver ett nedtill där trappen börjar, och sen ett uppe på toppen för att inte riskera att dottern, eller någon annan för den delen trillar ner till förstaplan. 
 
Anledningen till att vi inte har kommit någonstans med det här tidigare är att som vanligt så tycker sambon SI, och jag tycker definitivt SÅ.I detta fallet (och i de flesta andra fall) så förespråkar jag klassisk stil medans sambon tycker att det vore käckt med modernt ;). Men ikväll enades vi. P kom med förslaget att kanske skulle vi göra en bokhylla som trappräcke/skydd upptill för att på så vis täcka stället på toppen av trappan ordentligt. Toppenförslag tyckte jag och nu har vi skissat upp vårt räcke och imorgon köper vi virke. Så då vet ni vad vi ska pyssla med i helgen :).
 
Nedtill har vi enats om ett klassiskt trappräcke i trä som jag hoppas att P's bror ska kunna hjälpa oss med att få till på ett snyggt och bra sätt!
 
Ett trappräcke/skydd likt detta byggt i mdf som vi sedan vitmålar & klär med liggande råspont på baksidan  (går igen i hallen nere). 
 
Vad tror ni om detta?
#1 - cattis

Hej jenni. Ni är inte rädda att B kommer klättra på hyllan/räcket?? De va min första tanke. Men jag är van med att de ska klättra, hoppas och allt där emellan. Har en helt orädd son tyvärr.

Men va fint. Så tror ni hon inte klättrar så kör ni på det.

Svar: Hej Cattis!Har tänkt så som du skriver, tänk om?!. Men jag tror inte att det finns någon risk. Det blir svårt att klättra i den hylla vi har tänkt och vi har redan idag flera bokhyllor hemma som hon är totalt ointresserad av... hoppas det blir likadant med denna!
Skattkistan

#2 - Anonym

Hej jenni. Ni är inte rädda att B kommer klättra på hyllan/räcket?? De va min första tanke. Men jag är van med att de ska klättra, hoppas och allt där emellan. Har en helt orädd son tyvärr.

Men va fint. Så tror ni hon inte klättrar så kör ni på det.

#3 - Ullis

Superläcker! Känns både praktiskt och snyggt. Puss

Svar: Jag hoppas det! och visst, risken finns ju att B skulle klättra på den. Men det känns långt bort... Kram!
Skattkistan

#4 - saran

Ett fint räcke i er stil! Ska det vara på vänstersidan då?

Svar: Jajemän! När man kommer upp till sovrummet :)
Skattkistan

#5 - Viktoria-PinkPastry

Supersnyggt, va kul, älskar sånna inbyggda bokhyllor!

Svar: Jag med! Tyvärr blev det inte något gjort på den i helgen, det dök upp annat och alldeles för fint väder :) Kram!
Skattkistan