Skattkistan

Hemmakokta små klappar.
Idag var det Billies sista dag på förskolan på läänge. Nu har hon jullov till och med den 8 januari minsann. Idag har jag pysslat ihop ett par små klappar till de snälla fröknarna - två sorters kolor i en liten hemmavikt ask :). 
 
Den ljusa av dessa kolor alltså. Så. jäkla. god! Receptet hittar ni här. Chokladkolan gjorde jag efter samma recept, men jag blandade i 1.5 msk kakao också. Och strödde flingsaltet över kolan istället för att blanda i den i. Jag slog in alla kolor i smörpapper innan jag la dem i lådorna nedan. Det är fint och minimerar kladdet :)
 
Så här blev de små askarna! Jag gjorde ungefär så här. Pappret är inslagningspapper från braiga TGR. Därifrån kommer även korten.

Mitt sällskap i kolakokningen. Idag har hon sovit ungefär hela dagen, en riktig liten tröttkeps.
 
Och den busiga storasystern som ska ha jullov jätte-jätte-länge :)
 
Och storasyrrans rum som är nyrensat på leksaker. I lördags rensade jag bort två papperskassar leksaker, en dockvagn, två dockor & ett bilgarage. Hon leker ändå inte med allt. Bättre att byta ut leksakerna om ett tag så är de nog roliga igen!
#1 - Johanna

Wow vilket härligt barnrum! Där förstår jag att hon trivs bra :)

Svar: Tack snälla! Tycker också att det är fint o att hon borde trivas 😊
Skattkistan

#2 - Lisen

Shit vad jag får ont i magen av bilden på bebis så högt upp utan en skyddande kant! Babynest javisst och att hon förmodligen inte rör på sig så mkt än. Men får ändå hjärtklappning. Varför lägger folk sina bebisar på arbetsbänkar och bord (som underbaraclara). "Det där kommer aldrig hända mig" -tänket är skrämmande ibland och särskilt när det handlar om risker med så små bebisar som är så ömtåliga!

Svar: Min bebis var två veckor gammal när jag tog det här kortet. Babynestet har en kant som är över 20 cm. Hon kan omöjligt trilla över kanten! Jag uppskattar omtanken men tänker att min bebis är min att oroa mig över. God Jul!
Skattkistan