Skattkistan

Sommarplanerna.

Hur ser dina planer ut för sommaren?

Vi, P och jag jobbar vår sista vecka innan vår första semesterhalva i nästa vecka (v. 27). Vi småfirar semestern med ett besök på lasarettet för RUL på torsdagen. Är himla pepp på att få se vår lille bebbe igen. Vi har sagt att vi inte ska ta reda på kön, men vi kommer definivt spana & kivas om vad vi tror att det är för en ♥. 

Sen när vi stämplat ut på fredag eftermiddag så åker vi ut till P's bror E för att hämta hans husvagn som vi ska låna i ett par dagar. På lördagen så bär det sedan av mot västkusten och Varberg där vi bokat in oss ett par nätter. Ska bli så mysigt att komma iväg en sväng bara vim och jag inbillar mig att Billie kommer att tycka att det är kul med husvagn. Hon bodde trots allt i husvagn med oss redan som bara några veckor gammal :).

Billie & Petter i juli 2012. Vår första semester som familj.

Efter Varberg-visiten bär det hemåt igen i ett par dagar innan vi packar om bilen och far åt andra hållet. Till Gotland och Visby närmare bestämt. Dit åker vi tillsammans med våra vänner Lina, Mårten, Annica & Tobbe... och så kidsen Harry o Noah förstås. På Gotland hoppas vi få njuta av sol, goda middagar, massor av kubbmatcher... och förhoppningsvis blir vi inte tokiga på alla fulla Stockholmare som visst ska hänga i trakterna denna veckan :).

Efter en vecka på Gotland får lilltjejen klara sig utan mamma och pappa i en arbetsvecka, för då är det dags för jobb för oss båda igen. Då ska Billie först hänga ett par dagar med mormor och morfar på Öland & sen hos farmor och farfar. Tanken är då att vi passar på att fixa det sista med vår lilla hall. Denna veckan går förhoppningsvis alldeles jättesnabbt & snart är vi tillsammans igen. 

Vecka 31 som vi nu är inne i är den enda veckan på semestern som är litegrann oplanerad. Eller snarare inte helspikad. För vi tror att vi ska åka upp till Finnspång och ett par vänner där, kanske stanna till i Regna som ligger strax bredvid hos några andra vänner och sen på fredagen och lördagen denna veckan blir det galej. På fredagen tillsammans med P's släkt & på lördagen blir det festival & 35-årsfirande för Frida här i Åryd. Sicken helg alltså!

Billie och jag, förra året i Regna.

Det är ingen hejd på det, för sen i vecka 32 så åker vi på en efterlängtad solresa till Cypern tillsammans med Billies farmor och farfar. Ser fram emot sol, bad, böcker, bus & god mat!

När vi kommer hem från Cypern igen så är P's semester slut men jag och Billie fortsätter lyxlivet en vecka till. Vi blir inte hemma så länge utan far vidare till lillasyster/moster och Kristian i Malmö för lite semestersluthäng där. Kanske blir det en tur till Köpenhamn också, det vore ju inte fy skit iallafall :).

Vad ska du äta i sommar då?

Hur mycket grillat som helst. Och färsk fisk. Och rökt sådan. MMM! Och så jordgubbar då förstås, och hallon o vinbär. Ska länsa vår trädgård på bär :)

Vad dricker du i sommar?

Goda alkoholfria drinkar med massor av jordgubbar och mynta i. Isvatten! Och så Citronad och Myntonad från Brämhults, det lär det konsumeras ett gäng i sommar :)

 
Vad ska du läsa i sommar?

Jag hoppas att jag hinner läsa i sommar. Jag skulle vilja läsa Mari Jungstedt's senaste och varför inte Ebba von Sydow's gravidbok? Många tidningar, eller en hel massa Readly. Och så lär jag få fortsätta läsa Barbapappa reser för Billie innan hon ska sova.

Vilket är ditt favoritplagg för sommaren?

Klänning. Särskilt nu i sommar då jag inte kommer kunna klä mig i vad som helst på grund av växande mage. Annars hade jag gärna haft min gula kjol på mig också, den är alltid en sommarfavorit!

Bästa badstället?

Det lär vi nog stöta på på Gotland, eller på Cypern förstås!

Vilken är din bästa sommarfrukost?

Bär. Och yoghurt. Vilken sorts spelar inte så stor roll. Och så gott bröd... och ägg. Så som min frukost alltid ser ut egentligen :).

 

 

Bästa sommarlåten?

Ojdå. Winnebäck går alltid hem. Och Håkan. Och ja, P gillar Lundell, så honom lär jag också få lyssna en del på i sommar :).

 

Har ni några planer för er sommar? Berätta gärna!

 

 
#1 - Kajsa

Fullspäckad sommar! Kul! :)

Vi sitter just och filar vi med. Bokar in en tur till Växjö och, förhoppningsvis, en snabbvisit i Köpenhamn. Annars blir det mest häng här i Sthlm och ute i skärgården. Faktiskt inte så dumt det heller! Men åh, jag längtar ihjäl mig till semestern nu :)

Svar: Verkligen inte dumt med Stockholm och skärgården - där hade jag också gärna hängt :). Jag längtar också som en tok och nedräkningen har verkligen dragit igång ordentligt. Kul med Växjö också förresten, hur går det med flyttplanerna? Ha en skön kväll!!
Skattkistan

#2 - Kajsa

Haha, vad kul att du minns. Vilken koll du har. Jodå, de börjar ta form. Våren/försommaren 2016, siktar vi på :) Jag kan ju inte låta bli att kolla Hemnet redan, fast jag vet att det inte är dags än, och hade helt snöat in på ett perfekt hus på Öster. Himla typiskt att det inte går att hålla på huset i två år ;)


Svar: Det är bra att planera, men tråkigt :) Iallafall när planerna ligger så långt fram i tiden. Det är ju tufft att börja kolla på hus redan när det inte är dags förrän om två år.. Men man kanske kan hyra ut ;)-
Skattkistan

#3 - Kajsa

Och ha en skön kväll du med! :)

#4 - Johanna

Åh vad mycket roligt ni har planerat in! Jag har planerat att vila mycket innan bebisen kommer^^ hihi Sedan ska vi renovera klart barnrummet och jag skall inreda det. Husets alla fönster ska målas om, altanen skall målas om och pelletsbrännare till pannan skall installeras. Sedan ska jag och Christer passa på att njuta av att bara vara vi två, åka på lite dagsturer och bara vara tillsammans. Förhoppningsvis blir vädret bra så vi kan grilla en massa också. Det enda som vi har satt datum på är en tripp till Liseberg den 11:e juli. Annars får dagarna komma och gå och så får vi se vad vi gör. Känns himla skönt faktiskt.

Svar: Du gör så rätt som planerar in vila! Det är precis vad som behövs inför bebisens ankomst. Men vila behöver ju inte vara tråkigt. Man kan ju hitta på saker som inte är så "ansträngande". Och är det saker som man verkligen vill göra så ger de ju mer energi än det tar. Mysigt att ni snart har er bebis hos er!Kram
Skattkistan

#5 - Therese

Ni är såå välkomna upp till Regna! :-) Bara vi är på plats v. 31 - men jag tror det. Vi får höras av mer på tfn och bestämma. Kram kram

Svar: Låter bra! hade vart himla trevligt. Ber Petter ringa Odd så att vi isåfall kan bestämma något :) Kram på er.
Skattkistan