Skattkistan

Kyckling, ädelost & granatäpple...
 
 
Ikväll lagade jag en rätt som liksom kommit till mig i tanken :). Kombinationen av det lite beska i ädelosten & det halvsöta i granatäpplet blev precis så bra som jag hoppats!
 
Krämig kyckling med ädelost & granatäpple, 4 personer
3 kycklingfiléer, skurna i fina bitar
1 hackad gul paprika 
1 tsk torkad timjan
2 pressade vitlöksklyftor
1/2 hönsbuljongtärning
1 tsk vinbärsgelé
1 dl creme fraiche
1 dl matlagningsgrädde
150 gram ädelost
salt, peppar & en skvätt kinesisk soja
olivolja
 
pasta
broccoli, färsk eller frusen
granatäpple
 
Stek kycklingen i en skvätt olivolja. Pressa över vitlöken & smula över timjan. När kycklingen är genomstekt häll på matlagningsgrädde & creme fraiche. Smula över hönsbuljongtärningen & ädelosten och låt smälta in i såsen. Smaksätt med vinbärsgelé och en skvätt soja. Strö i den hackade paprikan, salta & peppra. Färdigt!
 
Kycklinggrytan smakar fint tillsammans med pasta & lättkokt broccoli. Och pricken över i:et - toppa varje portion med någon matsked granatäpplekärnor!
 
Hoppas ni gillar :).
 
 
#1 - Mikaela

Det där lät ju inte helt fel, måste testas. Älskar ju sallader med ädelost och granatäppelkärnor. Tack :)

Svar: Så himla gott med ädelost och granatäpplekärnor ihop som du skriver. Har nog inte testat det i sallad, men det ska jag göra! Nu ska jag bara avsluta den här graviditeten så att jag får äta ädelost som inte är tilllagad igen först :) Tack för tipset!
Skattkistan