Skattkistan

Fyra månader - då testar vi gröt
 
 
Så himlans mycket hamnade nog inte i magen på vår lilla tös, men spännande var det iallafall när vi testade på gröt för första gången i måndags. Och idag provade vi på det igen - vi ska nog lära oss det här så småningom hälsar Disa.
 
Något annat som hon numera äter är ersättning. Känns himlans skönt för mig då det blir lättare för P att ta hand om henne och även lättare för exempelvis mor- och farföräldrar att ställa upp och passa. Dessutom är det ju toppen att vi kan fylla på den lilla magen lite extra om det behövs.
#1 - Veronika

Åh! Så bra hon sitter. Har du slutat amma? Jag är i tankarna nu. Tips på hur man slutar smigodigt? Har aldrig helammat de andra barnen som jag gör nu.

Svar: Har inte slutat amma o vet inte hur jag ska lyckas med det heller, Disa tar ju inte napp... Så bröstet är rätt bra att kunna ta till för lugn. Men jag tror inte hon blir helt nöjd med bara amning så nu får hon ersättning på kvällen o så ska vi försöka få in mat så smått 😊
Skattkistan

#2 - Madde

Som vi kämpat med denna gröt här hemma. Det har varit det värsta Meija varit med om i hela sitt liv, haha;) men idag var första gången spm hon inte klöstes ocj inte gjorde alltför många miner.. Så vi hoppas att hon ska börja gilla gröten snart:)
Vi har testat lite morot och potatis med men hon vill verkligen inte ha det. Hon är ju sex mån nu så något mer än ersättning bör hon ju snart börja äta, men det kommer väl. Men kul att hon tycker gröten är spännande och skönt att hon tar ersättningen. Det underlättar ju alltid när båda kan hjälpas åt.

Svar: Oj, är hon redan sex månader! Tiden går ju så galet fort :)Grötätningen går sådär här med. Inte så att Disa inte alls vill, men hon verkar inte fatta hur hon ska göra. För svårt för tillfället verkar det som :)
Så himla skönt med ersättningen dock, nu känner jag mig inte lika låst längre! Och så kan man alltid ge lite mer mat om det känns som det behövs :)
Kram!
Skattkistan

#3 - Veronika

Åh, Manne tar inte heller napp. Det enda av barnen som inte gjort det. Ganska jobbigt faktiskt. Kom gärna med tips om Disa börjar ta napp...

Svar: Hoppas kunna komma med tips om detta... men troligtvis inte :)Kram
Skattkistan

#4 - Robex Lundgren

söta bilder

#5 - Camilla

Har ni fasat in ersättning under en tid eller hur har ni gjort? Håller på att fasa in ersättning till min lille kille så lite nyfiken på hur andra gör :)

Svar: Hej!Vi håller också på att fasa in ersättning, eller iallafall kvällstid och för att hon ska bli riktigt mätt. Upplever att hon kanske inte riktigt har blivit det innan. Men jag tänker att funkar det även fortsättningsvis med både amning och ersättning så kommer vi köra på det - smidigt ju :) Kram
Skattkistan