Skattkistan

Back to vardag.
Nu är sambons semester slut och vardagen tillbaks. Fast ändå inte riktigt, det känns fortfarande lite halvt som semester. Speciellt nu när äntligen solen visar sig och värmer igen. Jag och tjejerna tar dessutom ett par dagar i Båstad hos våra kompisar i veckan och har vi riktigt tur kanske det till och med kan bli ett dopp i havet -  det andra för året isåfall!
 
Men det där med vardag, det drar väl verkligen igång i samband med förskolan som startar igen i nästa vecka och då ska det bli rutin och lite mer ordning och reda igen. Kanske även på bloggen som ju verkligen går på halvfart, men tiden räcker liksom inte till när dottern somnar sent & vi dessutom bygger på så mycket vi kan när vi båda var lediga :). Snart är förresten golvtrallen på plats & nu kan man verkligen se en glimt av hur slutresultatet med altanen kommer att bli - super om ni frågar mig. Ni får se, var så säkra!
 
Nu ska jag lägga mig efter en natt med sisådär sömn. Disa håller på att få tand fem och sex, får inte längre amma & är lite lätt förkyld - en sådär bra kombination.
 
Kram på er som hittar hit trots dåliga uppdateringar.
 
Lite bilder från bygget så här långt.
Efter hjälp av snickare i två dagar så var bjälklaget på plats och man kunde åtminstone ana en altan växa fram.
 
Mycket trall är det som ska skruvas. Tur att vi har duktiga medhjälpare ♥.
 
 
Det är bara att hänga med om man är bebis :).
 
Bild från i lördags, med 1.5 fjärdedel av trallgolvet lagt. Golvet är lagt i fyra delar och med hellånga brädor för att vi tyckte det blev snyggast. Med tanke på att trädäcket blir sexton meter långt så skulle det lätt upplevas väldigt avlångt om vi inte gjort på detta sättet... tror jag!
 
 
Här sitter Disa och känner in det som på sikt ska bli inglasat uterum :). Detta kort är förresten taget igår kväll, då var 2,5 fjärdedelar av golvet lagt. Idag har P ju jobbat igen, men ikväll fick vi hjälp av hans föräldrar så nu är det inte mycket kvar av den tredje fjärdedelen :)...
 
#1 - Emma Vuckovic

Fint Jennie 😊 👍 kram

Svar: Tack Emma :) Kram på dig
Skattkistan

#2 - Anonym

Kommer bli galet snyggt! Försökte tjuvkika lite igår när jag körde förbi. Såg ut som grannen till er också hade altan på g? :-)

Kram Jonna

Svar: Jajemän! Här byggs det lite överallt tycker jag :)Men du kan inte ha sett mycket, det är ju en väldigt vildvuxen syrénhäck vi har. Hoppas ni hade en mysig middag!
Kram
Skattkistan

#3 - Ann

Såå gött att bara kunna ta ett steg ut från dörren och vara på altanen...utan trappa menar jag.
Lyxigt😀😀

Svar: Ja det är det verkligen! Och snart, snart har vi golvet klart. Jag menar dansbanan :) Kram!
Skattkistan