Skattkistan

Julafton.
Efter en hel natt i sin säng (jippi!!) kom Billie in på julaftons morgon och frågade som hon gjort de senaste dagarna "Vad är det för dag idag?". Jag svarade att idag Billie är det julafton, kan det vara så att tomten lämnat något paket till dig och Disa? Då fick hon bråttom kan du tro! I de stora paketen låg en Bobby Car med släp som jag fyndat av en kollega vars barn lekt klart med den - återbruk är bra även i julklappstider :)
 
Inte bara de små barnen är pirriga i magen på julafton :). Fast nu talar jag nog mest om mig själv...
 
Så här glad var vår lilla solstråle vid frukosten. Det är ju gott med julgröt!
 
Eftersom vi skulle fira jul hemma hos oss i år så var bordet dukat inför julbordet. Himla kul att duka fint inför fest!
Granen står så grön och grann i stugan. Och under låg där paket som bara väntade på att föröka sig...
 
Jag dukade med fina gamla linnehanddukar som servetter. Tack för lånet bästa svärisar :)
 
Efter en skön promenad tillsammans med lillasyster och hennes familj så dukade vi gemensamt upp julbordet. Knytis är det bästa! Jag förstår verkligen inte hur mormor har orkat bjuda in till julbord själv så många år. För även om det mesta är förberett så är det en del att stå i när så många rätter ska serveras samtidigt!
 
Mycket gott även för de små magarna.
Hela lilla gänget. Mormor, mamma, min lilla familj och så syrrans. Saknade pappa gjorde vi dock! Han låg hemma krasslig och ville inte smittas :(.
 
Nyaste tillskottet i familjen, lilla sötkorven Noomi. Jag ser så fram emot att få hänga med henne mer om bara ett par veckor när semester väntar...
 
Min överfyllda tallrik. MMM! Bäst på julbordet i år? Grönkålspajen, skinksmörgåsen med Västervikssenap och revbenen som blev riktigt bra.
 
Igår knäckte hon gå-koden ordentligt förresten Disa. Bra dag att göra det på... för mamman och pappan att komma ihåg menar jag :). Hon bara gick och gick och gick, snurrade och vände. Säkert en kilometer gick hon där under dagen. Så himla roligt!
 
Sen var det Kalle på TV och så var det äntligen dags.... för julklappsutdelning. Med tomte förstås!
 
Billie var inte rädd för tomten. Han fick kram och allt :).
 
Sen fick alla barnen vara med på kort med tomtefar. Sötnosarna!
 
Sen var det julklappsutdelning och öppning i säkert en timme eller två. Många klappar blev det!
 
Någon blev väldigt nöjd med sin Frost-klänning :
 
Efter julklappsutdelningen så åkte gästerna hemåt och vi fick nya. Farmor och farfar närmare bestämt. Med sig hade de nykokt julgröt. Hur gott? Åt gröten tillsammans med skinksmörgås innan barnen somnade. Sen spelade vi alfabet tills julafton nästan blev juldag. Jag vann :) 
 
Finfin julafton! Härlig tid med dem som betyder mest, fina klappar och god mat. Jag är så tacksam för detta. Imorgon fortsätter julfirandet hemma hos tjejernas farmor och farfar, med kusiner, farbröder och tanter ♥...
 
God fortsättning på er alla! Hoppas ni har härligt lediga dagar. 
 
Kram Jennie
 
 
 
 
#1 - Johanna

God fortsättning på er också!

#2 - Sofia Granath

Så mysigt och härligt det ser ut som att ni har haft :)

#3 - Ida Nilsson

God fortsättning! Ni ser ut att ha haft en mysig dag tillsammans!

#4 - ISA

vad fint ni har det hos er då, måste vara extra mysigt att fira jul med barn :)

#5 - Claudia

Tack, tack, tack för fina fotona! :-)

Svar: Vad kul att höra från dig 😊Tack själv för din kommentar!
Skattkistan