Skattkistan

Namngivningsdags.
I slutet av april ska vi ha namngivning för vår lilla tjej. Jag fixade med inbjudningskort igår & P skulle skriva ut på jobbet idag. Sen är det bara lite klipp, klistra & så att lägga dem på lådan kvar. Känns bra att vara igång :). 
 
När vi hade namngivning för Billie så var vi här hemma hos oss trots att det var lite trångt och så kommer vi att göra även den här gången - känns lite mysigare än en hyrd lokal inbillar jag mig. Och finns det hjärterum vet ni...
 
Jag ser fram emot att baka & pyssla inför dagen & får väl strax sätta igång och fylla frysboxen där nere i källaren :). Maten däremot tänker vi inte stressa med utan den köper vi färdig (en kall lösning) , så slipper vi stressa & så kan vi istället fokusera på att göra det som känns kul!
 
Men namngivningskalaset så kommer också frågorna om vad lilltjejen önskar sig i present. Ganska svårt tycker jag, särskilt då ju storasyrran fick typ det mesta som man behöver för att aktivera en liten. Typ gåstol, lära-gå-vagn osv. Så jag tänker istället att vi kan önska oss saker till Disa's blivande rum (som inte finns ännu). Och varför inte ett par "lära-gå-skor"? :). Det är ju bra med saker som kommer till användning!
 
Back in the days. Jag var rödhårig & Billie ser ganska trött ut :).
 
 
Bakades gjordes det även 2012...
 
Heliumballonger i taket...
 
som sedan släpptes upp mot en regngrå himmel för att fira lilltjejen!
 
Och så det där med presenter då :).
#1 - Johanna

Åh det är ju så kul att planera kalas! Jag håller för fullt på med att planera påsken nu, men har även mitt födelsedagskalas som är i slutet av april och Almas 1 års kalas i augusti i bakhuvudet. Det sistnämnda ska bli så kul! :D

#2 - Anonym

Vilket datum blir det? Ska precis till att skicka ut inbjudningar till Olivers 3-års kalas och det skulle ju vara tråkigt om vi prickade samma dag. Puss Ullis

#3 - Kajsa

Kul med namngivningskalas! Och himmel vad lika töserna är! :)

#4 - Micha

Jag kommer ihåg de där fina bilderna sen du publicerade dem när ni hade haft namngivningen för Billie. Så himla fint & jag hoppas att vi ska kunna slå på med nåt liknande nån gång framåt hösten. Men hur löste ni heliumballongerna? Vart kan man få tag på en enkelt? För sånna vill jag med ha!

Svar: Det tycker jag ni gör rätt i! Vi fick ballonger o helium från Ps föräldrar, men de köpte det från Teknikmagasinet! Ganska dyrt med helium, typ 3-400 kr har jag för mig. Men värt det tycker jag vid ett sånt här tillfälle 😊
Skattkistan