Skattkistan

Sentimental.
För precis ett år sedan, nästan på minuten, så satte min förlossning igång. Från inga känningar alls till en alldeles ny liten bebis på bara några få timmar. En ny liten familjemedlem att älska, skratta med och dra sig i håret åt. En liten lillasyster till vår Billie, precis som hon sagt att det skulle bli under hela graviditeten. En liten Disa.
 
Nu är hon inte så liten längre Disa. Vi har visserligen inte vart på BVC och vägt henne på två månader, men får jag gissa så tror jag att hon väger närmare elva kilo när det är dags för vägning igen i veckan. Större än Billie var vid ett års ålder. Och betydligt vassare i munnen, bokstavligt talat. Hon har så mycket tänder att jag tror att hela hennes tandrad lär vara på plats inom någon månad. Hon har redan fått fyra av sina kindtänder! 
 
Hon är en glad och framåt tjej som inte gömmer sig bakom mamma, hon provar och trillar, reser sig och provar igen. En liten tjej som inte ger sig. Med skinn på näsan verkar det som. 
 
Det är ju inte klokt, men imorgon är hon ett år och vi har inte längre någon bebis här hemma. Helkonstigt och lite sorgligt, men också ganska skönt. Det ska bli alldeles fantastiskt att få se henne växa upp. Höra henne börja prata, se henne och Billie leka ihop, få visa henne världen!
 
Lilla fina tjej. Mammas andra älsklingstjej. Jag älskar dig till månen och tillbaka!
 
Första bilden på hela vår lilla familj när Billie kom och hälsade på ♥
 
Och så idag när vi firade hennes allra första födelsedag.
#1 - Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma

Vad mysigt! Grattis till liten :)

Svar: Tack snälla :) Det är allt en speciell dag!
Skattkistan

#2 - jagochminafina.blogg.se

Alla dessa känslor som väller upp vid födelsedagarna. Särskilt vid ettårsdagen när man går runt och minns allt i detalj ☺

Svar: Visst är det så :) Mysigt och lite sentimentalt. Tiden går ju SÅ fort!
Skattkistan

#3 - Helena

Åh ja, jag blir också alldeles knottrig! Jag minns att jag på eftermiddagen läste här att Disa hade fötts och så blev jag så avis för det verkade ju inte hända något alls här hemma. Jag trodde inte att det skulle komma nån bebis, på allvar. Men på natten gick vattnet och nästa morgon kom Nils! Det finns inga bättre minnen, så mycket känslor! Imorgon ska jag vara sentimental! Tänk på mig kl 10.32😘