Skattkistan

Noomi Belle
Förra söndagen packade jag och familjen in oss i bilen och for söderöver, till Malmö och en taklägenhet där det hade pyntats till kalas.
 
Det var nämligen dags att fira min systerdotter Noomi med namnkalas. Passande nog "fyllde" Noomi även 7 månader denna dag. Galet så fort tiden går!
 
Här har vi ju henne, dagens huvudperson. I knäet på morfar & bredvid farfar.
 
Fina lilla familjen.
 
Här har vi härliga Malin, syrrans & Krilles kompis, som fått äran att tillsammans med mig och Krilles ena bror vara faddrar till Noomi,
 
Min mamma & Disa ♥.
 
Krille stod för valet av dricka. Bubbligt naturvin om jag inte är helt fel ute? :) 
 
En hungrig Billie
 
Jag var rätt hungrig jag med som ni ser :). Galet goda tacos!
 
Tre stolta faddrar och en liten baby ♥.
 
Massor av kakor och en god tårta bjöds det på...
 
innan det var dags för huvudpersonen att öppna sina presenter :). 
 
Tack för en supermysig dag! Vi saknar er redan.
#1 - Emma

Vilka härliga bilder! :)

Svar: Tack! En mysig eftermiddag var det :)
Skattkistan

#2 - martina

den där tacosen såg inte helt fel ut! kan du inte återkomma med lite mer detaljer kring den? Skulle verkligen vilja testa nåt nytt, känner att tacokrydda, salsa och gräddfil börjar bli lite enformigt (även om det är himla gott det med ibland)

Svar: Så himla gott! Jag vet att receptet kommer från Jonas Cramby's bok TexMex från grunden. En superbra bok som jag såg att de hade bra pris på här: https://www.koket.se/koketsfavoriter/jonas-cramby-texmex-fran-grunden?gclid=Cj0KEQjwo_y4BRD0nMnfoqqnxtEBEiQAWdA125dLpUk026pdcAcOYSHU8BE8218ysmgT1PMyg5ZCaGIaAiNw8P8HAQ
Carnitas heter köttet och recept finns här :)
http://www.jonascramby.se/www.jonascramby.se/Artiklar/Poster/2010/10/25_Den_ultimata_mexmiddagen.html
Skattkistan