Skattkistan

September is coming.
September betyder höst. Åtminstone på mitt jobb där vi går från att arbeta sommartid (08-16) till att arbeta till 17.11 igen. Det betyder också full fart framåt och slut på semester. Ganska härligt tycker jag, jag känner ändå att vi haft en himla bra sommar! Men den där extra timmen som spenderas på jobbet gör stor skillnad på dagarna, speciellt lite längre fram i höst när de blir allt kortare. Då gäller det att prioritera vad man vill göra med de ljusa timmarna & man får passa på att vara extra mycket utomhus på helgerna! Det brukar vi vara bra på hemma hos oss.
 
I helgen hoppas jag att det är hänga-ute-väder. Vi har ungefär en miljard kassa äpplen som ligger och skräpar i en hög på trädgården. Dem vill jag ta hand om och göra mig av med. Kan man köra dem ut i skogen eller är det återvinningen som gäller? Här hemma drar de till sig lite för mycket getingar för att det ska kännas riktigt bra. I helgen blir det också lördagshäng tillsammans med ett gäng tjejer här i byn. Det ser jag mycket fram emot! Särskilt då P är iväg på utbildning på Visingsö mån-onsdag denna veckan och på utbildningsresa till Dubrovnik tisdag-söndag nästa vecka... :)
 
Sen är det min tur... men det kan jag berätta mer om lite längre fram.
Tills dess drömmer jag om lite nytt i garderoben. Är sugen på en schysst smutsrosa tjocktröja, gärna stickad. Men det verkar smått omöjligt att hitta en sån i något trevligt material. Tips någon? Sen är ju den här klänningen från Gina Tricot schysst. Såg den på Liw och måste allt prova den själv i veckan.
 
Nu får jag allt krypa ner om jag ska orka med morgondagen och resten av veckan :) 
Natti Natti