Skattkistan

Julfirande numero dos.
Juldagen firade vi tillsammans med min familj. Alltså barnens mormor och morfar, moster Lina & hennes Kristian o så lilla kusinen Noomi.
Jag hade dukat lite juligt med granris, röda amarillis & mina favoritljusstakar så här i juletid - de röda kulljusstakarna i trä.  
Jag tycker att det blev riktigt fint, även om det var ganska enkelt gjort.
Amaryllis i full blom alltså! Maffig blomma.
Min fina syrra Lina ♥.
"Farbror" Kristian byggde lego med Billie.  
Kvällens meny.
Sista piffet innan servering.
En himla smarrig carpaccio med löjrom.
De där ljusstakarna ja. 
Två av de bästa tjejerna som finns!
Mer matpiff. Här med huvudrätten.
Torskrygg med brynt smör & lingon.
Och en liten sötnos. Noomi!
Mer av denna sötnosen.
Sen delade jag ut en himlans massa julklappar och så spelade vi julklappsspelet. Jag och P gick ur leken som vinnare med 7 av 12 möjliga paket - yey ;).
Och så lite efterrätt på det. Saffransglass med lingon och saltkolasås. Glassen är den enklaste nånsin! Vispa fem deciliter vispgrädde, blanda i en burk kondenserad mjölk och två påsar saffran eller annan smaksättning. Sen är det bara att frysa in i ett par timmar (minst!) innan du kan njuta :).
 
Vi drog ner  på klapparna i år, iallafall till oss vuxna. Men jag blev himla glad över de saker jag fick! En grym blender (riktigt bra!) och en linnemorgonrock av P o tjejerna. Sen fick jag också Stora träningsboken för kvinnor, salladsbestick i mässing och en himla massa tyllar och spritspåsar. 
 
Braig jul! Nu laddar vi om för nyår och ett helt nytt och blankt spännande år. Tjoho.
#1 - Allaklockor.se

God jul!

Svar: God Jul till dig med!
Skattkistan

#2 - Anonym

Grattis!!

Svar: Tack snälla!
Skattkistan