Skattkistan

Som bäddat för bakning.
 
 
 
Det har varit som bäddat för inomhushäng de senaste dagarna. Regn har legat i luften så gott som hela tiden & dessutom vabbar jag. Lill-hönan har åkt på en släng av magsjuka så vi har haft tjejhäng här hemma och hållt tummarna hårt för att inte någon annan av oss i familjen ska åka på det lagom till semestern. Och när vi inte har hållt tummarna så har vi byggt kojor, ritat en himla massa, plockat galet mycket bär på våra små promenader & så har vi bakat. Igår blev det piroger. Hur goda de blev den här gången vet jag inte, för jag har inte smakat. Men jag använde ett beprövat recept. Denna gången fyllde jag ena halvan av satsen med sådant som jag tror att min familj uppskattar mest nämligen riven ost, tomatpuré, rökt skinka & basilika. Andra halvan fylldes Jennie-style med chevre, rosmarin, rostade valnötter & honung.
 
Vad skulle ni fylla era piroger med?  
#1 - Viktoria-PinkPastry

Så gott! Längesen jag gjorde piroger, men jag brukade göra en sort med rivna stekta morötter och pinjenötter som var Jättegoda. Får vi se Bali snart? Super nyfiken verkar va ett sånt paradis!

Svar: Åh, jag önskar att jag hade haft något kul att visa från Bali, men fotade så himla dåligt där då jag inte orkade kånka med min stora kamera i hettan. Och då vi inte hade så mycket mer ledig tid än på stranden förrän det blev kväll och ganska fotoovänligt. Men ska ta mig en titt och kolla om det finns något :) Kram!
Skattkistan

#2 - erikasblogg.se

Haha jag bakade piroger idag :) Gör alltid det på semestern. Så bra att ha med sig till beachen nu (om det nu blir något beachväder snart!). Fyllde dock mina med skinka och ost men blev sugen på att testa med chevre och valnötter nu. Mums! Krya på lill-strumpan! Puss!

Svar: Ja så himla bra! Beachvädret kommer nog och du har ju många långa veckor framför dig så du ska nog få njuta :) Vore kul om vi hann ses någon gång med familjerna?! Puss!
Skattkistan

#3 - Mia

Taco-style med köttfärs, jalapenos och ost är smask. Även testat spenat-och fetaoströra.

#4 - Mia

Taco-style med köttfärs, jalapenos och ost är smask. Även testat spenat-och fetaoströra.

Svar: Gud så gott! Det måste jag ju testa :)Tack!
Skattkistan

#5 - Kajsa

Men gud så gott! Jag har aldrig gjort piroger faktiskt, men ska absolut testa snarast! Hade ju varit perfekt om vi tänkt på det såhär inför sista flyttstöket då ju matlagning känns sådär halvsmidigt! Nu går stora flyttlasset imorgon och vi kör ner tidigt fredag morgon! Iiih!! Så himla spännande! 😁

Svar: Åh så spännande!! Nu är er last på väg :) Hoppas flytten går bra och att ni ska trivas här nere i er nya stad. Växjö är himla bra tycker jag så det blir nog inte svårt! Nu går jag på semester på fredag (jippiii!!) men vi är hemma måndag-torsdag så har ni lust att ses för en stunds lek och en kaffe i strandbjörket på onsdag em så är jag och kidsen på ;) Kör försiktigt! Och kram på dig.
Skattkistan