Skattkistan

En helg i bilder.
 
Jag och Disa var först upp ur våra sängar i lördags morse. Och innan frukost hann "vi" både rensa i hennes garderob och få hyfsad ordning på alla leksaker. Bra start på helgen!
 
Efter frukost tog Billie och jag en tur till återvinningscentralen och dumpade ett gäng säckar skruttiga äpplen från trädgården och sen var det dags för 4-årskalas. Billie var mycket pepp!
 
Födelsedagsbarnet var den här grabben. Harry.
 
Gott med korv!
 
Och vi mammor fick god paj.
 
Sen var det dags för tårta och annat gotte (som jag faktiskt skippade!).
 
Och så sjöng vi "ja-må-han-leva" såklart. 
 
På kvällen så var det dags för denna mamman att roa sig lite med de andra Åryds-morsorna. Vi började med en himlans massa gott plock.
 
Mitt bidrag till plocket - gorgonzolafyllda dadlar med bacon...
 
och god frukt!
 
Petra hade med sig nyttiga chokladbollar.
 
 
Och Anita gjorde en stark nutella/grädde/rom-drink. Jag fuskade mitt sockerförbud och drack den... men fyllde upp med mjölk. Galet gott!
 
Sen drack vi bubbel, bubblade i Ulle's spabad och gjorde konstiga formationer på golvet :). Jäkla trevlig kväll!
 
Jag var rätt så pigg imorse så en utflykt med kidsen passade fint. Vi åkte till Ingelstad där det var traktorrace. Man fick provsitta i de stora traktorerna...
 
Vi fikade på en halmbal...
 
och kollade på traktorer som raceade. Rätt kul faktiskt :).
 
Efter att jag hunnit med att fakturera så åkte Petter till golfbanan och jag och tjejerna avslutade dagen med häng och bad i farmor och farfars trädgård.
 
En riktigt härlig helg! Precis vad jag behövde inför en vecka som bjussar på jobb, många kvällar själv med tjejerna (P är i Dubrovnik tisdag-söndag), ett par kompis-dejter, kick-off med jobbet & 35-års-firande för den här tjejen.
 
Den nya veckan inleder jag med morgonträning på gymmet, bättre start kan man inte få.
Sov så gott!
 
 
 
 
#1 - Amanda Jona [SPONTAN]

Såg ut som en härlig helg :)

Svar: En riktigt härlig helg! Hoppas nästa helg bjussar på lika härligt väder :)
Skattkistan

#2 - Anna

Men åh, så härliga bilder!! :)

Svar: Tack! Ja det var en riktig toppenhelg! Sol, kul häng & mys med familjen :)
Skattkistan