Skattkistan

Fredagsfånget.
 
 
Se vilket härligt fredagsfång jag fick med mig hem från Flora PM & Vänner i fredags! Underbart vackert med kronärtskocka, tistlar, eucalyptus & gräs (?!). Buketten har stått sig fin i helgen & jag tror att den kommer att hålla sig fin hela denna veckan också.
 
Har verkligen fallit för det här med tistlar av olika slag & funderar på att plantera det i trädgården. Är det någon som har erfarenhet av tistlar? Lättskötta? Förslag på sort?
 
Själv har jag bara erfarenhet av såna där ogrästistlar som kan växa upp på sina håll i gräsmattan :) Och dem vill man ju helst slippa!
#1 - Helena

Blå bolltistel har vi planterat och de är SÅ FINA! Än har de bara en blomma på var planta men de ska vara starkväxande så nästa sommar ska jag nog ha till vas också👍

Svar: Åh! vart har du köpt bolltisteln? På Flora sa de att de där tistlarna inte så ofta fanns i butikerna att köpa. Snart ses vi! Puss
Skattkistan