Skattkistan

Full fart framåt.
Igår morse åkte Petter iväg på jobb och han är borta till söndag natt. Det lämnar mig ensam hemma med världens bästa tjejer i ett gäng dagar. Då är det bara full fart framåt som gäller, för det är ju verkligen fullt ös med två kids i fyra- och tvåårsåldern!
 
Jag hade planerat in två kompisdejter igår och idag, så både tjejerna och jag har fått hänga med personer vi gillar mycket! Idag var Helena, hennes Ebba & Nils här på lite fika & lek. Fick dock inte några bilder på detta då Disa var lite ur balans (läs jättetrött)... Igår däremot när Lina, Harry & Frasse var här hann jag med att knäppa av några bilder på kidsen.
 
Det är ju så mysigt med morsan & skruvdragaren :).
 
Den där skruvdragaren funkar till mycket ♥. Kliar det i munnen så gör det.
 
Innan lek & full fart behöver energidepåerna fyllas på. Vattenmelon, vindruvor & saft funkar fint till detta! Ser ni förresten att mitt palettblad som fick flytta ut i våras och höll på stryka med verkar ha vaknat till liv igen :)
 
Sen var det dags för det här -full fart i studsmattan! Men mer runt-runt i ring än hoppa upp och ner. Whatever works.
 
Klänningen som Billie har på sig är ny och köpt på Lindex. Hon är ganska strulig med kläder just nu och vill bestämma ungefär allt själv vilket inte alltid blir så tjusigt... men det är väl bara att vänja sig antar jag :).
 
Galet vad fort man kan springa på en sviktande matta!
 
Efter mycket lek blev det lite mat. Lina & jag åt en gratäng på blomkål, hemmaodlad zuccini, fetaost och en äggstanning. Väldigt mycket tager-vad-man-haver och gott!
 
Till detta åt vi lite rökt lax. Bra kombo!
 
Sen drack vi vuxna lite kaffe, pratade om vår damklubbsresa nästa vecka och spanade in kidsen som flyttat in med sin lek. Den här lilla tjejen alltså ;)...
#1 - Anonym

Härligt inlägg!! Gillar att få inblick i vardagen 💕

Svar: Tack för din kommentar och feed-back :) Det blir mer sånt! Kram
Skattkistan

#2 - Christina

Mysigt att ni är ett gäng som träffas. När jag var hemma med barn var det ingen i min umgängeskrets som hade småbarn så det blev lite ensamt ibland tyvärr.

#3 - Anonym

Hi hi hi... jag skrattar lite åt Disa och klänningen... det är så SÅ inte du...

Svar: Haha, nä det är då inte jag som inhandlat den där anskränliga "spanien-klänningen", men kidsen älskar den :)
Skattkistan