Skattkistan

Septemberfavoriter från förr.
Hörrni! Tack som tusan för alla era likes sedan igår när jag bad er att trycka på hjärtat under inlägget om ni gillar.  Så väldans kul att se att ni faktiskt gillar det jag skriver/gör! Det ger helt klart bränsle till mitt motivationskonto. 
 
Tänkte att jag, inspirerad av underbara Elsa, skulle bjussa på en liten september-recap här från bloggen. Jag älskar faktumet att jag kan gå tillbaka i bloggen och se vad jag gjort tidigare år! Och nu får ni se det också :)
Enjoy.
 
2015
I september i fjol hälsade jag på min kompis Evve i London. Här hänger jag med Buckingham Palace i bakgrunden (tror jag :)).
 
Jag och familjen tog en promenad i solrosfältet inne i stan. 
 
Min lilla Billie.
Och min ännu mindre Disa, med knappt något hår och ankstjärtsbyxa. Gulle! ♥
 
Jag lagade kycklingkebbe. Det måste jag göra igen!
 
Jag åkte till Stockholm med de här vildingarna...
 
och den här bönan för att springa Tjejmilen och dricka skumpa.
 
Och så gick jag på dop med två små tjejer i likadana klänningar.
 
För den här lille grabben. Lille Abbe som nu inte är en plutt längre.
 
2014.
Med tjockismage och en söt liten Billie åkte jag karuseller en heldag på Liseberg i september 2014.
 
Min vän Lina var riktigt färdig med sin graviditet och längtade efter sin lille grabb.
 
Jag peppade henne med en inför-förlossningen-present.
 
Billie och kompisen Harry tyckte att det var en toppen idé att klistra sig fulla med klistermärken. Det är ju alltid en bra idé :)
 
Jag själv var hurtig och tränade på med bl.a löpning. Här i vecka 31.
 
Jag bakade grymt god morotskaka enligt detta receptet till min mamma som fyllde år. 
 
Med bästa baksällskapet.
 
Jag knåpade ihop en tipi till Billie. Den står fortfarande idag relativt fin i Disa's rum. 
 
Jag var visst gottesugen även då. Jag bakade även grymma muffins med Dulce de leche, äpple och flingsalt. Tips!
 
Och så hängde jag och Billie hos Erika o Arvid. 
 
2013. 
 
 I september 2013 hade vi lillasyrran på besök. Det var superhärligt väder och
 
Vi käkade troligtvis en massa plommon och äpplen...
 
för det fanns en hel del sådana på trädgården :)
 
Vi hade också skördefest av lite annat gott och vackert!
 
En liten Billie hjälpte till.
 
Jag sportade nya fina skor.
 
Vi påbörjade renoveringen av vårt vardagsrum och kök. Känner ni igen er i det gamla?
 
 
Och så firade vi Harry som fyllde ett år. Herregud! Imorgon ska vi på kalas för att fira hans 4-årsdag :)
 
2012.
I september 2012 gick vi på dop för en pluttig liten Oliver.
 
Någon som var ännu mindre då var Harry-barry, typ nyfödd!
 
Jag gick på kick-off och tog mina första goda glas vin efter att Billie fötts.
 
Vi började renovera vår hall. Även den ser lite annorlunda ut numera :)
 
Likadant är det med vår baksida och uteplats. Den är ju ett minne blott numera. 
 
Annars hängde jag nog mest med den här hönan. 
 
2011.
 
I september 2011 drog vi i vår nystartade damklubb på en första resa. Till Österlen gick turen denna gången och sedan dess har det blivit ett par resor. I mitten på september i år är det dags för nästa resa, den ska jag berätta mer om!
Jag minns så väl när jag hängde på den här bryggan nere vid Växjösjön med Erika. Jag hade just berättat för henne att jag var gravid med Billie... typ 3 veckor gången :)
 
Min älskade vän Sara köpte en finfin brödkorg
 
Drack rödvin i plastglas... fast det var ju förstås innan jag fick veta att jag var gravid :)
 
Jag gick på kick-off som lucia. Det är dags för ny kick-off även denna september. Många händelser kommer igen år efter år :)
 
Me
Jag svidade dock om till kvällen. Det planerar jag även att göra i år :)
 
Vi firade Erika som fyllt 30 år. Och trot eller ej, men nästa helg ska jag fira hennes 35-årsdag! Crazy-banana att vi kännt varandra så länge :)

Och så pussades jag med min Petter. Det planerar jag att göra fler gånger, redan ikväll och många många septembermånader framöver ♥.
#1 - Helena

Åh vad mycket fina bilder och historier! Det är när man läser sånt här man önskar att man hade en blogg!

Svar: Eller hur! Men så tar det ju lite tid också :)
Skattkistan

#2 - erikasblogg.se

Men åå hjärtat vilket härligt inlägg! Visst är det roligt att gå tillbaka i arkivet? Älskar att läsa min egna blogg och minnas tillbaka :) Och jag kommer med så väl ihåg den där soliga fredagen på bryggan vid sjön. Du var alldeles nygravid och jag hade inhandlat äl-tester, haha. Tänk att det blev så bra allting! Ska bli mysigt att ses på fredag! Puss!

#3 - Erika

Kul att inse att man följt bloggen minst så här länge ❤

Svar: Visst är det häftigt! Men det har vi ju pratat om både en och en annan gång förut :) Ses på fredag min vän! Puss o Kram
Skattkistan