Skattkistan

En weekend i huvudstaden.
Imorgon efter jobbet åker Petter och jag till Stockholm för en helg på tu man hand. Barnfritt alltså. Tjejerna ska åka på "semester" till mormor och morfar och deras små rullväskor står packade och klara ♥. 
För mig och Petter blir det två nätter på hotell, fint käk, shopping och förhoppningsvis riktigt gott vin! Hotellet som vi ska bo på, The Winery Hotel, har egen vintillverkning i samma lokaler som hotellet och har "vinomater" där man kan prova på viner. Perfekt för en vinälskare som P! Jag dricker också gärna vin, men Petter är är ett par snäpp mer intresserad av vinet i sig.
Själv gillar jag kraftiga viner som passar till goda ostar och prat... men får erkänna att jag oftast går på snygga etiketter när jag spontanhandlar på Systembolaget :).
 
När det gäller shoppingen så hoppas jag hitta lite nya kläder till mig själv. Jag behöver främst nya byxor/jeans, men också lite nya våriga toppar hade varit kul. Jag hoppas komma hem med ett par bra köp. Något fint till den nya bokhyllan vore ju inte heller så tokigt... Vi får se vad det blir :).
Nu ska jag krypa ner i sängen till Petter och Disa... hon har nog flyttat in hos oss. Vi lägger henne i hennes säng varje natt men hon kommer alltid tassandes någon gång under den tidiga natten, inatt redan innan vi hade lagt oss. Well, det är ju mysigt det med. Men när även Billie kommer ner så blir det för trångt... vilket hon har gjort så gott som varje natt hon också på senaste. Men imorn natt ni, då ska jag få breda ut mig och sova ostört en hel natt. Halleluja!
Dröm sött.
 
 
 
 
#1 - Mickan

De små barnen! Cornelis ropar varje natt "nu kan du komma mamma/pappa!" och så sitter han tills någon hämtar honom, ofta precis när vi somnat... Undrar hur det blir med bebis nu, man vet ju hur upp och ner nätterna kan vara då! Men visst är det mysigt också 😍 Ha en underbar helg på tumanhand! Låter helt fantastiskt och jag tror vi får boka en sån natt om något år kanske... haha! Kram på dig 😘

Svar: Åh så mysigt det kommer bli med en liten bebis!! Det kommer säkert att lösa sig med nätterna, på något sätt gör det ju alltid det :) Även om det kanske blir en tillfällig lösning som man inte egentligen är helt nöjd med (ex att sova på olika håll en period). Vi hade det riktigt bra! Stor kram och lycka till med barnafödandet :) Kram!!!
Skattkistan

#2 - Helena

Så har vi det här med! Folk frågar hur vi ska få plats med tredje barnet men herregud, vi använder ju bara ett sovrum som det är nu! Hahaha. På gott och ont :P Njut av helgen! Kram!

Svar: Haha, ja ni får bygga ut sängen ni har i det sovrummet istället för att bygga ut och om huset :) Kram!
Skattkistan