Skattkistan

Well hello!
Kan inte riktigt släppa taget om bloggen, trots att jag valt bort den till fördel för en himla massa andra saker som jag ansett vara viktigare på sista tiden. Men har man begränsat med tid (eller mycket kul att göra!) så blir det till att prioritera och bloggen har tyvärr inte haft högsta prio. 
Men som sagt, jag vill inte riktigt släppa taget om det, den har ändå hängt med "ett tag".
Hur som helst, sedan senast så har jag hunnit med en himla massa. Såsom jobbat en hel månad sedan semestern, dragit igång fredagsfrukostklubb i teamet (bästa som hänt sedan Starbucksmaskinen typ!), skaffat mig ett alldeles eget AB, vart en sväng i Berlin med jobbet, anordnat cykelfest här hemma i byn, käkat en massa kräftor, haft mysiga middaga med vänner och slagit till på ett par nya favvoskor från Kavat.  
Så, nu när det som hänt har hänt så kan vi väl se framåt. Jag är just nu i en rolig vecka på många sätt. Rolig för P då han är med jobbet i värmen i Grekland (kul för honom :)), rolig för mig för att det har varit stängningsdag på föris idag och jag fått hänga en heldag med kidsen och de har faktiskt haft riktigt kul ihop utan en massa bråk. Men också kul för att det vankas kick-off med jobbet på lördag med Gatsby-tema och allt på festen :). Och så tar jag mig en tur till Oslo på söndag för att börja nästa vecka med ett par dagar där. Hemma igen på tisdag kväll och så lär jag sakna karln som jag inte sett på mer än en vecka ordentligt(o troligtvis kidsen som jag inte sett på någon dag med). 
Inte nog med detta roliga, så kom snickarna äntligen tillbaks idag efter nästan fyra veckors paus på bygget. Nu kör de järnet i 6 veckor så då hoppas jag att det ska hända en himla massa. Jag ska bli bättre på att visa er!
Eftersom jag inte bloggat särskilt flitigt (inte alls!) på senaste tiden så har jag inte heller fotat så mycket, jag har faktiskt mest tagit bilder till Instagram med mobilen. Det ska det bli ändring på! 
Nu ska jag dock krypa ner under täcket ordentligt och sova, imorgon blir det jobb och på lunchen ska jag jogga en mil. Tjoho!
Natti Natti och hoppas ni gillar att jag är tillbaks ♥.
Här kommer några bilder från sista helgen på semestern:
Min fina vän Helena!
Grymt goda fiskspett som åts med saffransaioli, ris och en fin sallad.
Det är alltid så mysigt (och fint!) att häng hemma hos Helena och Martin.
Disa och Nils busade och det var fortfarande sommar.
Jag posade helt casually i deras kök.
Och den här sötnöten charmade oss alla ♥.
#1 - Helena

Jamen vilka fina bilder du tagit på oss vännen! Tar gärna originalen eftersom jag insett att vi knappt tagit några bilder med kameran i sommar🙈

Svar: Klart du kan få "originalen" :)Puss!
Skattkistan

#2 - Anonym

"...hoppas ni gillar att jag är tillbaks..."
Det gör vi!
Gerald och Claudia

Svar: Tack snälla! Kul att höra såklart. Nu blir det publicerat på nytt men visst tog det ett tag även denna gång. Kram Jennie
Skattkistan