Skattkistan

Behagligt.
 
 
 
En mycket bra beskrivning på vårt nyfixade golv är behagligt. Det är liksom lent, mjukt & behagligt. Det är dessutom lagom ljust/vitt men ändå så att man ser träet fint och ja... behagligt.
 
Vi har fått det slipat, vitlaserat & därefter vaxat. Det jag med spänning ser fram emot nu är hur hållbart det är. Det jag har förstått är iallafall att man så lite som möjligt ska skura det. Och måste man ändå skura det ska det helst ske med bara vanligt vatten och kanske en gnutta såpa om det är riktigt skitigt. Annars ska dammsugaren fungera fint för att hålla det rent.
 
Nu ska bara sista golvsocklarna upp, sen kan vi flytta in. O vet ni, åtminstone det förstnämna händer i helgen!
#1 - erikasblogg.se

Blev ju superfint! Tror det passar bättre i ett sovrum än i ett kök som vi har det. I köket ska man ha ett tåligt golv. Men ja, man lär sig nåt nytt varje dag, hihi. Puss!

Svar: Hehe, ja men ibland får design gå före funktion :) Ni kan ju alltid lägga nytt om ett gäng år om det skulle behövas! Puss
Skattkistan

#2 - Karin

Ser väldigt snyggt ut, gillar tapeten med! =)

Svar: Jag med! Jag är egentligen inte så mycket för sådär babyblått, men här gick jag av någon anledning med på det :)
Skattkistan

#3 - Henrik

Hej, fint golv.
Googlade vita trägolv då jag själv ska göra en behandling av mitt hemma. Ser dock att det publicerades för ett par år sen.
Vad är det för träslag på ert golv?

Svar: Hej Henrik!Golvet är furu, gammalt som legat sen huset byggdes. Sen har det legat annat golv på i många många år innan vi vitlaserade det och vaxade! Kul att du tycker det är fint :) Och lycka till med ditt därhemma.
Skattkistan

#4 - Maria

Hej!
Vi ska göra om våra trägolv hemma så är inne och söker på massa inspiration. Era golv ser verkligen superfina ut!!!

Hur upplever ni att era golv blev nu två är efter? Ha de hållit bra? Gjorde ni golven själva eller hade ni firma inne? Vilka i så fall och om ni gjorde det själva kommer du ihåg vad använda för produkter?

Många frågor :)


Svar: Hej Maria!
Kul att du gillar våra golv. Vi har dock inte gjort dem själva, vi anlitade en kompis till en kompis, men han jobbar på gbj golv om jag inte minns fel. Först slipade han golven två gånger o sen laserades de ljusa. Därefter la han på ett hårdvax!

Vi är supernöjda fortfarande. På alla golv vi har så har det blivit två fläckar - grillmarinad 😁Annars tål de mycket!
Lycka till 👍🏻
Kram Jennie
Skattkistan