Skattkistan

Spikade sommarplaner.
Vilken härlig sommar vi har att se fram emot. För det första så ska det bli underbart med semester tillsammans med familjen & för det andra så är det allmänt gött med sommar, även om man jobbar ett gäng veckor under sommarmånaderna. O just under sommarmånaderna har vi även förmånen att sluta vid klockan 16 på mitt jobb, vilket visserligen bara påverkar mig två dagar i veckan nu när jag jobbar deltid, men så mycket den där timmer på eftermiddagen är värd!
 
När det gäller semesterveckorna så är de sådär halvspikade. Vi börjar med en oplanerad vecka 28 för att sedan åka till Gotland & Visby tillsammans med några kompisar och deras barn i vecka 29. Det är inte precis Stockholmsveckan som lockar & vi hoppas att vi inte ska störas alltför mycket av fyllon & stök, men det ska bli underbart att komma tillbaka till Öin igen efter några år. En annan ö som ska besökas för en andra gång är Cypern, dit bokades det nämligen en resa nu i veckan. Vi åker i vecka 32 tillsammans med Petters härliga föräldrar som ett tidigt firande av farmor Ingrids 60-årsdag (hon fyller i November och åker då till Dubai med resten av Åkessons-gänget, men då kan inte den här familjen hänga på på grund av anländande ny familjemedlem :)),
 
Vecka 30 hoppar jag in och jobbar och P spelar lite golf i kombination med jobb, så då ska Billie semestra lite med sina mor- och farföräldrar. Då hoppas jag även att vi kan ta oss ett litet ryck i hallen och riva ut den sista biten plastmatta, slipa lite, måla lite & lägga lite klinker. Kan väl inte vara så svårt? När man inte har barn hemma menar jag ;).
 
Vecka 31 och vecka 33 är fortfarande oplanerade vilket jag gillar, men känner jag mig & oss så hittar vi nog på något skoj.
 
Nu ska jag ge mig ut i trädgården och ta tag i gräsmattan, den ropar klipp mig. Den är också mitt enda måste borde för kvällen! P & B är på roadtrip och hämtar ev. hem en ny familjemedlem... hur det blir med den får vi se senare :)
 
Ha en härlig kväll!
Kram
 
Senast jag var på Gotland hade jag lugg och Milo var valp :).
 
 
 
#1 - Erika

Spännande med ny familjemedlem :) Vi kanske skulle hitta på nåt ihop i sommar? Typ hyra en stuga ett par nätter eller så? Puss!

Svar: Haha, trodde du också på något djur vännen? Det var iallafall en båt vi köpte :) Hittar gärna på något i sommar, dock tror jag vi är rätt uppbokade med nätter här och där redan. Men vi funderar på att åka med Eriks husvagn till västkusten vecka 28, ni kanske vill titta förbi då om det blir så? Puss
Skattkistan

#2 - Jonna

Spännande med en ny familjemedlem, vänta inte för länge med att berätta för oss :)
Kram!

Svar: Haha, ja det var ju bara en båt iofs :) Det räcker med en ny bebis känner jag! Kram
Skattkistan

#3 - Emma Vuckovic

Verkar som att det kommer bli en kanon-sommar =)
Hoppas vi hinner få till en date också! Vi åker till Kroatien runt 12/7 och stannar några veckor...
Kram

Svar: Ja men det vore kul! Vi kan lite när som nu. Jobbar ju till 14.30 måndag till onsdag. Vi kan ju komma ut till Lessebo också om det passar bättre! Kram
Skattkistan

#4 - erikasblogg.se

Vi ska faktiskt vara i Halmstad vecka 28 (eventuellt) så då kan vi ju komma förbi :) Puss!

Svar: Men gud så kul! Då ska vi ju ses förstås. Ska försöka spika planerna lite mer snart snart ;) Ses på onsdag! Puss o Kram
Skattkistan