Skattkistan

Min tid.
Sitter i soffan. Har precis ätit upp min matlåda innehållandes pasta carbonara (min bästa maträtt!), hunden ligger på mina fötter och jag har faktiskt (!!) fått den lilla dottern att sova i sängen. Den stora tjejen är fortfarande på förskolan och jag har inga som helst måsten att göra. Bara borden... men dem tar jag om ett tag... om inte lilltjejen hinner vakna först. För nu är det min tid och den är minst lika viktig som att hänga upp tvätten eller att torka av alla köksskåp.
 
Det enda som saknas är en kaffekopp i handen, men den får vänta tills Billie kommer hem. Då ska vi nämligen fika på de semlor som vi bakade tillsammans igår :). Testade förresten även att baka ut ett par semmelwraps... får se om det är något att gilla. Jag använde det här receptet och bullarna blev supergoda (P och jag provsmakade dem igår). Dock fick jag lägga på 2-3 dl mjöl till utöver det som stod i receptet för min deg var jättekladdig, men jag kanske hade för mycket av något annat?!
 
Någon annan som testat semmelwraps? No or go?
 
Bilden har jag lånat från grymma Linda Lomelino