Skattkistan

Fish tacos med hemmagjorda tortillabröd.
Igår gjorde vi fish tacos hemma för första, men absolut inte sista gången! Verkligen supergott och inte så värst avancerat. Lite mer pill visserligen än med vanlig tacos, men värt mödan tycker jag. 
 
Jag använde mig av receptet på fish tacos som jag hittade på arla.se och gjorde min variant på torskfiléer. Jag gjorde mina fiskbitar ganska små vilket gjorde att det gick åt mer mjöl och pankomjöl än receptet säger, men jag tyckte det blev bra & lättare att äta för Billie som för övrigt gillade även denna variant på tacos väldigt mycket!
 
Förutom tillbehören i receptet så serverade jag mina tacos med skivad avokado och lite vanlig tacosås.
 
Jag gjorde egna tortillabröd vilket är så himla enkelt. Bara blanda 7 dl vetemjöl, 0.5 tsk bakpulver, 25 gram smör, 3 dl varmt vatten samt en nypa salt. Knåda ihop till en deg på mjölat bord. Låt vila i 20 minuter under en fuktig handduk innan du bakar ut dem. Detta gör man i en torr stekpanna på ganska hög värme. Stek 30 sekunder på varje sida och servera gärna a'la minute! De håller värmen rätt bra om man lägger dem på hög som om de vore pannkakor.
 
 
#1 - Veronika

Mums! En av mina favoriter! Panko mm!

Svar: Har ju aldrig använt Panko innan - galet gott ju. Men krävde en hel del fett tycker jag för att få färg. Som panering för det mesta...
Skattkistan