Skattkistan

Att packa väskan till Bali.
 
Om nästan precis en vecka så landar vi (vi som i jag och ungefär 150 kollegor) på Bali. Jag har alltså en vecka kvar på mig att fundera på innehållet i resväskan. Så här långt har jag plockat fram några gamla favoriter och jag tycker mig se en färg/mönstertrend :). Jag tycker alltid att det är svårt att packa lagom mycket. Jag vill ju inte känna mig begränsad med innehållet i resväskan & tillåten vikt på väskan är 30 kilo:ish, dvs det bäddar för att jag tar med alldeles för mycket. Hur brukar ni tänka kring mängd kläder när ni åker på resa/semester? Och Bali är ju ett ganska varmt resemål, skor likt espadrillerna nedan till vänster på bilden kanske blir för varma?
 
Låt mig höra era tankar och hjälp mig att packa effektivt :).
#1 - Anonym

Inga hela skor för min del! Tyg kan funka men tofflorna kan bli varma. Jag skriver upp kläder efter schemat och sen typ 3 extra ombyten om man inte känner för det man planerat 😉 En BiB ska få plats också & en tung necessär 😜 lycka till!!

Svar: Smart där! Ska jag med göra, alltså ta schemat och tänka kläder därefter :) Så har jag aldrig tänkt innan! Kan det vara Hanna som är så här smart? :) Kram
Skattkistan

#2 - Anonym

Beror ju lite på om det är både jobb, fritid o kvällsaktiviteter. Men alltid bra med kläder som kan kombineras nerdressat o uppklätt. Lite maffiga smycken o snygga sandaler med klack så är ju strandklänningen en kvällsblåsa! Så avis! Ha en fantastisk resa 👍🏻

Svar: Helt sant :) Får nog uppdatera min smyckesgarderob lite tror jag minsann! Tack snälla för tipsen :) Kram
Skattkistan

#3 - Anonym

Hälsar Caroline förresten!

#4 - Mia

Ska ni ha något jobbrelaterat möte eller bara beach? Möteslokaler med AC brukar vara kalla. Att lägga ut allt man vill ha med och sedan dra bort det som blir överflödigt tycker jag funkar bäst.

Svar: Japps, det blir mycket konferens :) De brukar säga att man ska ta med kofta, så det är väl bäst även om den inte brukar behöva användas så mycket. Tack för ditt tips!
Skattkistan

#5 - Anonym

Håller med tidigare kommentar att packa kläder som går att kombinera jobb/fritid på ett bra sätt. Skor är dock svårt då helt öppna skor ofta är utan klack och då blir intrycket mer strand än business.