Skattkistan

Nytt projekt!
På fredag drar vi igång nästa lilla projekt som vi ska rodda med själva här hemma, nämligen vårt blivande bibliotek! 
Det blivande biblioteket är ett ganska så litet rum som vi tycker att vi utnyttjar lite för dåligt idag. Vi gillar att sitta där framför brasan och mysa, men när vi ska göra det får vi göra en mindre omflyttningsrockad här för att sitta skönt där i närheten av värmen och myset som brasan ger. 
Så det jag tänker (har inte helt säkerställt att P tänker likadant ;)) är iallafall att vi behöver få till ett par sköna & fina sittplatser där i rummet & så en massa härlig bokförvaring såklart - vad vore det annars för bibliotek?
Det sistnämnda, alltså bokförvaringen, det är den vi ska börja bygga på på fredag. Så imorgon är det jag och Petter som åker och hämtar upp skivor på K-rauta med mer och så drar vi igång fredag fm. Vill inte hoppas för mycket, men det hade varit kul att ha byggt någon sorts stomme när helgen är över iallafall. Det kan väl inte vara för mycket begärt? ;).
Nedan ser ni en enkel riktning av bokförvaringen/den inbyggda bokhyllan gjord av min eminente P. Vi bygger alltså bokhyllan över en hel vägg och bygger därmed också in dörren in till toaletten. Jag tycker verkligen att denna sortens bokhyllor är så jäkla fina, så jag hoppas att vår också kommer bli det när den blir klar!
Sen ser jag fram emot att inreda rummet. Vi behöver hitta en passande matta, bra belysning till bokhyllan (gärna snygg också!), någon typ av mindre bord och så soffa eller några fina fåtöljer. Jag är väldigt inne på att vi ska ha en gammal sammetssoffa i sån där härligt röd nyans som det alltid var/är i biosalonger... eller så vore det ju också fint med en riktigt schysst tan-färgad chesterfield, lite lagom nött sådär. Jag får börja leta!
Det som vi funderar på nu bara är dekorationslisterna att ha mellan hyllsektionerna och på hyllplanen, för att få dem att se lite mer arbetade ut. Vet ni vart en kan finna sådana, eller är det hemmasnickra som gäller?
 
 
 
 O så vår lilla ritning då :).
#1 - Erica

Vilket kul projekt! Nu vet jag inte om de har just såna lister, men kan säkert göra, men vi har beställt alla tak och skurklossar till våra rum på Mellbergs list, http://www.mellbergslist.se. Vi har varit väldigt nöjda med dem och de verkar ju kunna göra det mesta!

Svar: Tack för tipset! Ja jag tänker mig att vi kankse får beställa från någon snickeriverkstad här i krokarna om vi inte kan fräsa till det själva :) Sambon bror är snickare och har tydligen en sån där maskin man behöver för att kunna fräsa ur mönster själv. Tack snälla för tipset!
Skattkistan

#2 - JUNITJEJ

Så roligt det är med små projekt!

Svar: Visst är det 😊Men jag är dålig på att vänta på resultat... vill gärna vara färdig snabbt! Ha en riktigt bra dag!
Skattkistan