Skattkistan

Jennies nyårskarameller 2009

Januari
Jag började med att partaja in året tillsammans med nya arbetskamrater på Staffans trettondagsgalej. Januari var också månaden då jag for till Göteborg två gånger. Ena gången utan värme i bilen och andra gången för att gå på Oasis & träffa coola Sassy.

  

Februari
I februari besökte vi Whistlewoods för första gången och fick sedan veta att vår valp-to-be var "tillverkad". Jag fick veta att jag skulle få följa med på jobbresan till Karibien, det firade jag med att åka på lantbruksmässa i Malmö. Jag utvecklade även mina muffinskunskaper, gick på jobbfest och myste i det fina vintevädret under denna månad.

  

Mars
I mars spikade J & jag semesterplaner på Gotland med C & A. Vi tog en tripp till Tignes i Alperna & fick oss fräknar på näsan. Ställde till med fest här hemma gjorde vi också & så hamnade jag på blogg.se's startsida med mitt goda mellanmål.

  

April
I början av april fyllde jag 27 år och firades med fina presenter. J & jag grillade på balkongen & drack rosévin. Det bubblade av vår i kroppen! Firade påsk gjorde vi tillsammans med Fluffen som vi fick låna av Whistlewoods & vi besökte även Johans morföräldrar i Halmstad. Vår plutt Milo kom till världen den 23 april & fick till en början smeknamnet pricken :).

   

Maj
I maj åkte jag på en första utbildningsresa med jobbet, St Martin i Karibien var målet. Många frusna drinkar, sena nätter & konferenser bjöds det på. Sofi och jag deltog i SM i fika & jag hade en kort karriär i jobbets korpenlag (fotboll). Mikis fyllde 25 år och det firade jag (mfl) såklart! J & jag blev ressugna tillsammans och tog en spontan tur till Stockholm. Vi fick träffa Milo och hans syskon för första gången, vi föll direkt.

  
  

Juni
I början av juni (oops i slutet av maj) gick Växjö Rockfestival av stapeln. J & jag hämtade då ett av huvudattraktionerna The Animals på Kastrup. Jag besökte Lina i Malmö en första gång, supermysigt. Hälsade självklart på Milo och blev än mer förälskad... Vi var på hyttsill med jobbet & jag var fin i mitt blonda hår. De stora dagarna för att riva ut vårt kök kom och gick... och vi blev med hund :)

  
  
 


Juli
Början av juli var även början av min semester & då följde jag med Carro till hennes hemstad Västervik. Där blev Carro märkt för livet, på ett fint vis. Vi var ett gäng tjejer som gick på Mix Megapols artistjakt & så var J & jag (o Milo) på allsång i Linneparken. Semestern kröntes av en vecka på Gotland tillsammans med C & A & deras Ozzy.

  
   

Augusti
I augusti så började vi jobba igen efter en skön semester. Vi gjorde många små utflykter till  Svenska Tantens Café & Östregård. Jag var i Malmö & jobbade o hälsade självklart på lillasyster. Det var Malmöfestivalen i stan & vi var på Volym vid Möllevången och åt gott. J & jag blev i slutet av månaden medbjudna till Alfons stuga i Knärred där vi plockade lingon och hade det allmänt gött. Det var Karl-Oskardagarna i staden & vi var på inflyttningsfest hos A & T. En tur till Göteborg med jobbet blev det också.

  
  

September
I september tog jag första steget mot att bli redhead, inspirerad av Frida Fahrman. Jag drömde om NY!... men har ännu inte bokat någon ny resa dit. Iklädda 80-tals träningskläder planerades årets kick-off med jobbet. Vi hade tjej-drink-kväll hemma hos Carro & sen skakade vi rumpa på Grace. Sprang riktigt långt gjorde jag också.

  
   


Oktober
I oktober var det äntligen dags för kick-off med jobbet, och vilken kick-off vi fixat :). Vi fick veta att nästa års utbildningsresemål är Malta. Jag och Annica var och jobbade på Starta-Egetmässan i Stockholm & stannade kvar en extra dag för shopping. Jag började använda Revlons färginpackning, vilket räddade mig från många bad-hairdays! J & jag fick ett infall och åkte till IKEA och köpte en schäslong, äntligen fick vi fason på vår myshörna.

  


November
November började vi med en solig promenad bland alla löv på Hissö. Jag funderade på att skaffa nya glasögon & blev väldigt rödhårig. Min kollega Ewa skulle gifta sig så vi kidnappade henne efter jobbet en dag och lagade trerätters. J & jag var hos Alfons & Camilla o åt god middag & sist men inte minst så åkte jag och Lina till London.

   
  

December
I december inredde S sitt sovrum som en fotostudio och jag fick ta fina outfitsbilder. Jag fick en ny bästaväska till jobbet, min Mulberry Anthony messengerbag. Jag var på jubileumsfest på jobbet & hjälpte C & A att flytta in i sin nya lya. Jag köpte underkläder från Sonia Rykiels H&M-kollektion. Hela december gick i pysslets tecken och jag bakade i stort sett allt som man kan baka, med hjälp av min bästaste Sara! Jag pysslade även ihop en halsduk & gick på mysigt stickcafé. Sen firade jag självklart jul med dem jag tycker om & fick fina presenter. Jag drack mycket bubbel & gick på trevliga fester. Strax ska dessutom året avslutas med mer bubbel & fina vänner.

  
  

  

Med denna återblick & alla dessa bilder vill jag önska er alla ett GOTT NYTT ÅR! Jag är jätteglad att ni är så många som tittar in här varje dag och läser min blogg. Jag är lika glad för min egen del, för hade jag inte min blogg, skulle jag inte kunna göra såna här återblickar och konstatera hur himlans roligt & bra jag faktiskt har det.
Massor av kramar
Jennie

#1 - Mika

2O, det tackar man för :), dock fyllde jag 25!! Gott nytt år Jennie!



Rolig sammanfattning förresten, alltid kul att läsa!



Kram kram <3

#2 - carro

lovely! puss på dig underbara fina du!

#3 - Jennie

Mika: Hehe, sicken miss :) Men det visste jag faktiskt.. mina fingrar slant nog. Hoppas du får en härlig nyårsafton!! Kram Kram



Carro: Vilket år ja :) 2010 blir minst lika bra. Puss

#4 - Pernie

Ja du har verkligen hunnit med mycket det här året! När jag läser om allt så låter det så mysigt :) Hoppas du får ett lika bra 2010!!! Stor kram från Pernilla

#5 - Jennie

Pernilla: Jag önskar dig ett fantastiskt 2010 också! Kram Kram

#6 - Fifi

Nä men, där var ju jag! Fruktansvärd bild, men det var kul att träffa dig!



Och just det, jag har både ny blogg och nytt "namn".



gott nytt år på dig!



kram

#7 - Mickan

Vad fort tiden går! Det känns som jag läste om alla de där grejerna från januari igår ungefär=) VIlket härligt år du haft! Hoppas 2010 blir minst lika bra! Kram!

#8 - Jennie

Fifi: Men Sassy då! Kul med ny blogg, självklart kommer jag följa dig :) Kram!



Mickan: Hoppas också på ett toppenbra 2010 :) Kram Kram på dig.