Skattkistan

Soo last year - part 2.
Juli
Vi kickade igång juli med en himlans god grillbuffé på Evedal tillsammans med Sara, Freddie, Stina & hennes Johan. Jag gick på allsång mer än en gång, en gång med Ullis & en gång med Sara. Jag åkte ner till Malmö för att spendera ett par dagar med lillasyster. I Malmö var det värmebölja och det enda vi orkade med var att bada & sola. Jag byggde på brännan & vi sjöng ännu mer allsång. Jag åkte till Göteborg för att jobba i vår butik där i en vecka. Där passade jag på att besöka Liseberg & Saltholmen. Jag provkörde en Mustang åt pappa som sedan åkte till Göteborg och tog med henne hem. Ullis och jag åkte till Ronneby och sålde av våra garderober, himlans kul & det gav klirr i kassan. När det blev dags för semester så gjorde jag, J och Milo en liten roadtrip där vi besökte Halmstad, Oslo & Stockholm. Vi fick lite sol & åt massa gott.
Augusti
När det blev augusti var J och jag fortfarande på roadtrip, vi hälsade på Pernilla och hennes familj i Stockholm. Avslutade Stockholmsvisiten med en god Ben & Jerry's på en brygga. Härligt! Jag hade sommarens bästa kväll med mina vänner när The Ark spelade på Stortorget. J fyllde år och det firades såklart! Paket & lite party blev det. Vi var ute i skogen och plockade lite blåbär & jag åkte till London tillsammans med Ullis. Fint avslut på semestern det! Jag var och åt på Hemma hos oss för första gången och det blev en favorit :). Som en liten avslutning på månaden så detoxade jag i 10 dagar!
September
Månaden började med att jag och ett gäng kollegor åkte flotte, grillade och hade en allmänt trevlig kväll. Jag åt god sconesfrukost på Toftastrand & firade Margret & Tage som båda fyllde 60 år. Vi var hemma hos Sara & Freddie som flyttade till Rottne & där badades det bastu. Jag fick fina presenter av fantastiska vänner. När vi hade kick-off med jobbet var jag väldigt involverad, både i utbildningen (då jag bar rosa hår) & i lekarna som följde. Det var val & jag bakade fina muffins.
Oktober
Oktober var en månad fylld av mat. Jag var på Hemma hos oss med vännerna, åt gott under en jobbresa till Stockholm & blev avtackad från personalföreningen med, ja just det MAT :). Jag var på fiket i Gemla med tjejerna och åt god köttbullemacka (tokbillig dessutom!). Jag gjorde två riktigt bra investeringar, dels ett par Ilse Jakobsen-stövlar och så en systemkamera från Canon. Oktober var även en ganska tuff månad, J & jag bröt upp efter nästan 4 års förhållande.
November
I november åkte jag till syrran. Vi gick på maskerad på hennes jobb, jag som katt & hon som clown! Jag gick på virka-vantar-kurs och snöade totalt in på att just virka. Vi bestämde oss för att sälja lägenheten & den las ut till försäljning. En stor sten föll från bröstet när jag fick tag på en ny lägenhet- mitt i centrum! Annica och jag hälsade på Zandra och hennes lilla Lilli, toksöt var hon såklart. Ullis och jag åkte på en välbehövlig utflykt till Kalmar, där var det julmarknad och alldeles vitt och juligt på marken.
December
Månaden började med en helt fantastiskt trevlig julfest med jobbet. Fortsatte med mysig fika ute på Svenska Tantens Café. Jag pysslade en hel massa, gjorde julgodis och sånt gott. Åkte till Lina & Malmö igen för julklappsshopping & fick lägenheten såld! Jag fick låna ett par längdskidor och var ute på tur. Fick till julstämningen här hemma med hjälp av en fin gran & lite julklappar under den. Jag bakade knäckebröd & gjorde fikonmarmelad tillsammans med Becca. Fick en oväntad present på posten av Erika, tack igen gumman! Var på mysig middag tillsammans med Sara på Kafe DeLuxe och så firade jag självklart jul med familjen & igår nyår med fina vänner.
Snipp snapp snut, så var 2010 slut.
#1 - sofie

vilken fin återblick! jag tror också på 2011, tror det kommer bli fantastiskt!!! gott nytt år! (:

#2 - Jennie

Sofie: Tack gumman! 2011 blir helt klart fantastiskt :) Gott Nytt år till dig också! Kram