Skattkistan

Simple salmon.
Idag när jag kom hem hade J lagat mat åt mig, här kan jag alltså inte ta på mig äran för smak eller recept själv :). Maten var dock grymt god & enligt J även riktigt lättlagad så då fick jag fjäska lite för honom och här kommer receptet

J's simple salmon
700 g lax färsk eller fryst
1 dl teriyakisås
2 msk färsk riven ingefära
sesamfrön
salt & peppar
en bunt sparris
sockerärtor
1 grönsaksbuljongtärning
valfri sallad (J tog isbergssallad & babyspenat)
sweet chilisås
Dela laxen i lagom stora bitar och lägg dem i en marinad på teriyakisås, ingefära, salt & peppar i en ugnsfast form. Låt stå i ca 15 minuter och strö sedan över sesamfrön. Kör in i ugnen på 200 grader i 10 minuter.
När laxen stått i ugnen i ca 5 minuter, lägg ner sparris i kokande grönsaksbuljong. Koka i två minuter och lägg i sockerärtorna och koka i ytterligare två minuter. Häll av buljongen.
Lägg upp sallad på tallrikarna, fortsätt med sparrisen & sockerärtorna. Toppa med laxen & sweet chilisås.
Yummy!
#1 - Gerald

Glad att Du är tillbaka igen. Det var ju söt av J.

Ser riktigt bra ut. Hälsa J

Kram kram

Gerald

#2 - Jennie

Gerald: Tack! Good to be back :) Kram!

#3 - Anonym

oh vad gott:) älskar ju lax

#4 - Jennie

Karin: Det var grymt gott!