Skattkistan

Lussebullar.
Ikväll har jag bakat lussebullar enligt det här receptet. Det enda jag ändrade på i receptet var att jag blandade i lite vaniljsocker i fyllningen.

Degen blev helt fantastiskt bra! Knepet är lagom mycket eller lite mjöl, gärna lite mindre än vad receptet säger. Sen får min grymma Kitchen Aid göra sitt jobb ett bra tag tills degen blir lite seg, men inte kladdig.

Fyllde bullarna gjorde jag med smör, mandelmassa & vaniljsocker.

Och så här fina och gyllengula blev de när de var färdiga.

Nybakade lussebullar & glögg passar fint såhär en tisdag efter första advent. Har aldrig tidigare bakat bullar med saffran men jag gillar absolut mandelmassefyllningen bättre än russin, så det kan nog bli en återkommande tradition :)
#1 - Mika

Sjukt gott! :)

#2 - Jennie

Mikis: JAA!!!

#3 - Stina

SÅ mycket godare än vanliga lussebullar! :)