Skattkistan

Challenged.
Vad gjorde du för tio år sedan?
I januari 2002, hmm. Ohh, spännande. Då var jag i St Anton am Arlberg i de Österrikiska alperna och levde livet som skibum. Jag åkte tillsammans med en kille jag aldrig träffat innan vi möttes upp på tågstationen i Köpenhamn på vägen dit. Väl på plats åkte jag skidor (förstås!), träffade en massa spännande människor, festade & jobbade litegrann som städerska på ett hotell.

Jag utanför mitt gamla fönster på hotellet i St Anton i somras då P & jag var där under vår tågluff.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Då hade P och jag precis börjat träffas ordentligt. Han var fortfarande hemlig på bloggen & utåt men för några nära vänner var han inte längre någon hemlighet :). Jag fick nycklarna till Klostergatan & lämnade över min (vår) gamla lägenhet till dess nya ägare. Inte nog med det så började jag mitt nya jobb som gruppledare på jobbet den 1 februari.

Mitt fina gamla kök!!

Fem snacks du gillar:
♥ Choklad ♥ Lakrits (salt & med pulver i) ♥ Kakor i de flesta former ♥ Lantchips ♥ Färsk frukt

Fem sånger du kan hela texten till:
Fem sånger jag inte kan hela texten till? Nä, skämt å sido. Men jag lär mig alltid texterna på låtar jag gillar (och inte gillar) utantill & därför är fem en alldeles för liten siffra för att det ska vara värt att ens nämna en låt :).

Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär: ♥ Jag skulle köpa ett hus, eller bygga ♥ Jag skulle dragit igång alla de företag jag har tankar/drömmar om ♥ Jag skulle rest till massor av spännande platser! ♥ Spara till sämre tider ♥ Skänka en slant till någon/några som behöver det!

Fem dåliga vanor: ♥ Kan. inte. säga. nej. Åtminstone inte till spännande saker! ♥ TidsoptimistBiter då och då på naglarna ♥ Envis ♥

Fem saker du gillar att göra: ♥ Mysa med P, Milo & magen ♥ Baka kakor & laga mat ♥ Blogga & läsa bloggar. ♥ Umgås med fina vänner ♥ Fota!

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:
♥ Kortärmad kofta, kan säkert vara fint på andra, men då inte på mig ♥ Såna där sportiga sandaler med remmar & kardborreband som man ser många turister springa omkring i. Inte för mig. ♥ Tunna tröjor med luva på. Jag vet att det har varit på modet igen men tyvärr, inte för mig. ♥ Jag skulle aldrig igen köpa en kort tjockjacka. Vad är grejen med en sådan jacka? Jag förfryser då rumpan! ♥ Underkläder second-hand.
Never ever.

Fem favoritleksaker: ♥ Datorn ♥ Kameran ♥ Telefonen (ajfånen) ♥ Stickor & garn. ♥ Bloggen

Några personer jag vill se göra den här utmaningen?
#1 - Anonym

Vet minsann att du har köpt en kort tjockjacka!:) de va väl efter den röda peaken du kom på detta!:)

#2 - Lillasyster

De va jag som skrev de ja!!:)

#3 - Mika

Fasen, va fint du gjorde köket... Jag minns hur det såg ut innan! Kul att läsa :)

#4 - Jennie

Lina: Jajemän, men jag skulle aldrig göra ett så dumt köp igen! :) Sämst spenderade 3000 kronorna någonsin! Puss



Mikis: Ja, snyft :) Så himlans fint var det! Kram

#5 - Hellis - Design på flera sätt

Vilket UNDERBART kök!

#6 - Emma [emmasutsida.se]

Åhh va kul att bli utmanad, men svårt :) Jag knåpar med det nu. Kul att läsa dina svar och extra trevligt med bilder till inlägget.

kram