Skattkistan

En fråga om soffbord.
Jag har under ett längre tag varit ute efter ett nytt soffbord till vårt vardagsrum, men då Petter och jag inte riktigt har kunnat enas om vad för soffbord vi isåfall ska byta till så har det inte blivit något med detta. Jag vill ha något nättare, gärna i något annat material än trä. Typ sten, betong eller marmor. Marmor blev ratat av Petter, men nu har vi kanske hittat ett bord som vi båda gillar, i ett kompositmaterial som ser ut som betong. Hoppas bara att det är lika fint i verkligheten som på bild. Då kanske vi äntligen kan få till ett byte :).
 
Vad tycker ni. Gillar ni detta med betongkänsla bäst till vårt vardagsrum på bilden nederst, eller tror ni det blir bättre med det i samma modell men med bordsskiva av trä? Eller har ni kanske ett ännu bättre förslag. Let me know!
 
Båda borden kommer från Mio som jag även har lånat bilderna av.
 
 
 
#1 - Sofi

Jag har sett det i butik och tycker mest det ser fejk ut. 😞

Svar: Fy så trist! Måste kolla in det själv, men vad tråkigt 👎
Skattkistan

#2 - Sofi

Ja, kolla tycker jag du ska såklart!!

Svar: Men himla trist när man äntligen hittat något man tror sig gilla... :(
Skattkistan

#3 - Anonym

Även om det inte blir det fr Mio tycker jag betong var snyggast! Tänkte höra, har för mig att jag sett på nån bild att ni har guldiga (?) bestick? Vart kommer de ifrån och håller de sig fina? El är det kanske inte bestick som används dagligen och diskas i maskin ca varje dag?

Svar: Visst stämmer det, vi har guldiga bestick från Lagerhaus! De är jättefina. Skulle nog hålla sig ännu finare om man inte diskade dem i maskin, men det hade aldrig funkat hos oss så vi diskar i maskin ändå :) Funkar bra!
Skattkistan

#4 - Amanda Jona [SPONTAN]

Har faktiskt också kikat en hel del på det soffbordet, ser så fint ut!

Svar: Visst är det snyggt! Att det ska vara så svårt att bestämma sig bara :)
Skattkistan

#5 - Anonym

Betong.. kram jenny w

Svar: Jag tror på det jag med...! Kram på dig Jenny
Skattkistan

#6 - Anonym

Vi har det i trä och är nöjda!

Svar: Vad kul att det är så många som köpt detta bord! Är det lätt att hålla rent? Kram!
Skattkistan

#7 - Anonym

Vi har det i trä och är nöjda!

Svar: Trivs ni med det? Det är ju ganska skrovligt, svårt att hålla rent? :)
Skattkistan

#8 - Anonym

komposit bordet passar nog bäst hos er!

Svar: Tror också att kompositbordet skulle passa här hos oss :)
Skattkistan

#9 - Claudia

Hej Jennie

Jag gillar din låda, men en mindre kompakt soffbord skulle bli visst finare.
Säkert har du redan kollat Ikea's soffbordar. Jag tänker Liatorp är ganska praktiskt och snyggt också.
Jag vet inte om det är nu ett bättre förslag, men det är ett ytterligare i alla fall ;-)

Kram

Svar: Tack Claudia! Liatorp är fint, men jag tror att jag vill ha något som inte är så "lantligt" heller, inbillar jag mig :). Kram på er!
Skattkistan

#10 - Lina

Tycker det är superfint det ni har!

Svar: Tack :) Jag tycker också att det är fint, men nu har jag tröttnat och vill ha något nytt :)
Skattkistan

#11 - Anonym

Lätt att torka av pga ytskicktet. Har själv en 3 åring men det går fint att torka av med disktrasa. Dock värmekänsligt, har lyckats med ring från tekopp....

Svar: Ajdå med tekoppen! Vi får se vart vi landar med det där bordet :).
Skattkistan