Skattkistan

Ett semesterns sista suck.
Hello!
I veckan som har varit har jag och tjejerna squeezat ut det sista vi kunnat utan vår sommarsemester för det här året. 
Vi inledde veckan med en tur till Öland med mina vänner Annica & Sara o deras busungar. På Öland hängde vi på lekparker, solade och badade och busade loss i vår sommarstugas trädgård. Avslutade Ölandshänget gjorde vi med en tur till Kalmar Slott där vi kollade in slottet tillsammans med "en riktig prinsessa från 1500-talet", lekte loss med Maja från Majas Alfabet, pysslade prinsesskronor i pysselverkstaden och hade det allmänt mysigt. En utflykt jag verkligen kan rekommendera att göra med barn!
Efter slottet så sa jag och tjejerna hej-då till Sara och hennes killar och åkte vidare till Skälby loge där vi bokat biljetter till sista föreställningen av Pettson och Findus som de kört där i sommar. Grymt bra teater och tjejerna satt som klistrade och tittade... jag med :). När teatern var slut passade vi på att säga hej till några av djuren på gården där (4 H-gård). För att inte tala om lekplatsen som påpassligt låg på vägen tillbaka till bilen... 
I torsdags hängde vi med min vän Johanna och hennes barn i den nya lekparken i Linnéparken -så himla fint de gjort där! Vi gillade det så mycket att vi tog med mormor dit en runda igår efter att vi först legat någon timme vid Evedal. 
På kvällen igår var vi bjudna till våra kompisar Helena & Martin och där lekte kidsen loss och vi åt gott och hade det himla trevligt, men det får nog bli ett inlägg för sig :).
Ikväll väntas utgång med tjejerna för den här damen och jag kan nog knappt vara mer pepp, haha. Ska bli kul att kliva ur semestersandalerna och no-makeup för en kväll på stan!
 
Hoppas ni har en härlig semester eller bara en skön helg.
Kram 
Hela vårt lilla gäng. Efter lekplatsbus vankas förstås glass.
Den lilla ligan som plaskade och skvätte så mycket i poolen att de stora barnen knappt vågade bada :).
Saris ♥.
Två små solkrämsgull.
Min stora fina tjej!
Och mitt lilla hjärta.
Så mycket bus!
Sara och hennes fina killar.
Balansera bryggan för att känna på vattnet.
SpexarBillie!
My crew!!
Vackert!
Den "riktiga" prinsessan som gav oss en guidning på slottet.
En riktigt rolig utsällning om odlingar med Maja från Majas Alfabet. Så fint!
Roligt för kidsen att "skörda" alla grönsaker.
Och är man i ett slott måste man ju testa tronen. Det är sen gammalt! Även om man är sur för att man måste dela den med sin syster.
Teater-time!
Och lite gos med getterna på 4H-gården innan vi åkte hemåt.
Mysigt!